December 16, 2001
Jag skaffade en ny dator häromdan, jag har 2st nu, å nu hade jag tänkkt mig att koppla ihop dem, så jag köpte en nätverkskabel å kopplade ihop dem, men det funka inte. jag ringde en kompis å han sa att jag skulle hålla på å mixtra med ip-adressen, jag grejja lite grann, men inget hände. vad gör jag för fel?
tacksam för svar, men hellst inga svar som är idinötiska.
April 7, 2001
On 2001-12-23 10:38, engvall wrote:
Jag skaffade en ny dator häromdan, jag har 2st nu, å nu hade jag tänkkt mig att koppla ihop dem, så jag köpte en nätverkskabel å kopplade ihop dem, men det funka inte. jag ringde en kompis å han sa att jag skulle hålla på å mixtra med ip-adressen, jag grejja lite grann, men inget hände. vad gör jag för fel?
Det går inte med en valig kabel utan den måste vara korskopplad, vilken har du ?
August 21, 2001
On 2001-12-23 10:38, engvall wrote:
om du kör direkt mellan nätverkskorten måste du ha en twisted kabel
May 29, 2001
du måste konfigurera tcp/ip
dator 1
10.0.0.1
255.0.0.0
dator 2
10.0.0.2
255.0.0.0
Kolla egenskaperna på tcp/ip på båda maskinerna och bocka av automatisk tilldelad address och så fyller du i det jag skrev ovan
sen testar du att från tex dator 1 pinga dator 2 och det kör du i kommando prompten ->
ping 10.0.0.2
får du ett svar från den andra maskinen så har du gjort allt rätt
1 Guest(s)