December 22, 2000
det finns nog server kort som har detta.... men jag skulle nog säga att det är overkill för de flesta hemanvändare... sant är dock att olika nätverkskort belastar processorn olika mycket. Kort med realteks krets har tex en j**la cpu belastning, för att få ut 100mbit ur ett sånt så krävs det närmare en 600mhz... rätt illa tycker jag...
February 4, 2001
2001-02-07 09:11, skrev [dannzig]:
det finns nog server kort som har detta.... men jag skulle nog säga att det är overkill för de flesta hemanvändare... sant är dock att olika nätverkskort belastar processorn olika mycket. Kort med realteks krets har tex en j**la cpu belastning, för att få ut 100mbit ur ett sånt så krävs det närmare en 600mhz... rätt illa tycker jag...
japp stämmer nog bra det.. kör själv me en realteks kort och på lan @100mbit så jobbar prollen på 100% när någon tankar mp3 eller filmer från hårddisken.. har en p3 700
December 20, 2000
December 19, 2000
Har sett detta 3com kort i action...mycket bra kort...å tycker visst man kan rekommendera detta till hemma användare om man har fast uppkoppling lr kör ett hemma nätverk....de hänger bara på hur mycket man vill betala..det finns dock ett med eget bios å ett utan...å där skulle jag nog rekommendera det utan bios för hemma användare...dels för prisets skuld å dels för att det finns många inställningar som man bara använder som server till stora företag.
Vilket osså medför att prisert blir onödigt högt..!
1 Guest(s)