July 14, 2003
Tjena tjena!
Sitter just nu på en gammal NEC ND-1300 och den har börjat strula, köpte nya skivor idag (16x) som den inte vill bränna på. Så jag tänkte köpa en ny och jag har läst mycket gott om NEC's DVD-brännare och varit nöjd med min så jag tänkte nog satsa på en ny NEC.
Kikade runt lite i mina lokala butiker (måste ha brännaren imorn så hinner inte beställa via nätet) och på NEC's hemsida. Men ND-3550 t ex., den serien verkar ha utgått på NEC's svenska hemsida finns bara AD-7173 som verkar vara något motsvarande... Min fråga är, har ND serien blivit AD i Svea Rike eller vad har hänt? Och har ni något bättre köp än AD-7173 så tipsa gärna om det och isf varför jag ska köpa det!
Mvh
December 1, 2006
Jag har en tilläggsfråga till er som har erfarenhet av NEC-brännare...
Jag har nyligen byggt mig en dator (enl. specs nedan) med NEC AD-7173. Prestandamässigt är jag helnöjd, den funkar hur bra som helst... MEN... ska den dåna så förb... när man använder den låter den som om den hade en egen helt enorm och högljudd fläkt inbyggd, det är väldigt störande...
Någon som har något att säga om detta?
April 13, 2004
Det gör alla mer eller mindre, eftersom de skivorna måste snurra snabbt för att bränna i de hastigheter det är frågan om, kör du Nero så finns det ett program som sänker hastigheten vid läsning av skivor, drivespeed, testa med detta om du tycker det låter när du spelar musikskivor 😛
April 13, 2004
LenteP wrote: Nä, det hade jag ju glömt... Drivespeed sa du, som sänker läshastigheten... Det påverkar inte prestandan att sänka hastigheten på läsningen? Och kan man återställa det igen utan att det blir en massa problem om det inte hjälper?
Det är igång så länge du vill ha det igång, bra va?! 😎
January 8, 2005
Har också en gammal NEC 1300A den vill inte bränna några nya skivor alls längre. så blev till att köpa en ny, en Samsung SATA blev det... riktigt härligt tyst är den och bränner kanon...
och som föregående talare så slipper man de stora IDE kablarna, speciellt i min burk där jag tryckt in vattenkylning i ett miditower ;).
July 14, 2003
Jag köpte Nec's AD-7173 och den fungerar klockrent! Låter inte speciellt högt heller, du måste ju ha fått en felaktig för jag tycker inte min låter alls knappt.
Delph1 wrote: Jag gav bort min NEC efter besvikelse efter besvikelse ... 🙁
//Andreas
Kan du utveckla det lite? 🙂
November 27, 2003
optimuz wrote: [quote=Delph1]Jag gav bort min NEC efter besvikelse efter besvikelse ... 🙁
//Andreas
Kan du utveckla det lite? 🙂
Identifierade inte skivor korrekt -> brände långsammare än brukligt, kvalitén på bränningarna imponerade inte heller trots den lägre hastigheten. Hoppade in i PIO-mode alltför ofta .. tillslut orkade jag inte med det längre och köpte en PX-716AL. Problemen borta.
//Andreas
1 Guest(s)