September 7, 2001
Hej.
Det råkar vara så att jag vill tysta ner min dator ganska mycket. Inte så att jag kräver att få ner den <15dB eller så, utan mer liknande att man utan större problem kan sova gott 2-3 meter från den. Jag har en billig fulltower-låda, ett CODEGEN nätagg, och en Fujitsu HD som låter rätt mycket. Dessutom har jag ett GF2 kort med fläkt 🙁 Jag har sett att de säljer plattor med "motorrumsisolering" på Mekonomen som är några mm tjockt (ska enligt några polare tysta förjävligt bra), vad tror ni om att man limmar sådant på insidan av sido/över/bak/fram plåtarna, köper en tystare HD, placerar nätagget (fläkten matad med för låg spänning) en bit in i datorn och drar en tjock SLANG (typ ventliation) från nätaggets utblås till baksidan på lådan. Ideer? //Grape
March 20, 2001
vi ska inte börja diskutera va våra datorer låter för det finns dom som har 74 fläktar i datorn här och jag vill inte vate vad dom låter... och du är nog nån av dom som har minst fläktar i datorn om du bara har en processor fläkt och inget annat... själv har jag 5 80mm en 40mm och det låter aldeles tillräckligt!!!
Men om du vill tysta ner det så kan du göra som jag... och du har chssi fläktar dvs.. jag tog och borrade upp skruvhålen på fläktarna... sen tog jag skriven jag skulle ha och satt fast gallret med skruvarna och en mutter på varje skruv(döööhhh!) sen tog jag vad fan heter det... typ isolering och satt på muttern. och efter det såg tog jag isoleringtejp(sån där vi jätte tunn tejp) och lindade runt skrivarna till att skruvarna var nästan lika tjock som hålen sen satt jag dit fläkten och den dära typ isoleringen och en mutter... man tappar lite effekt men vad fan... det gör man ju om man ställer ner volten oxå... dom vart riktigt tysta faktiskt... jag har tyvär inte orkat göra det på fläktarna på radiatorn.... så datorn låter lite mycket fortfarande...
[ Detta Inlägg ändrades av: Waco den 2001-09-07 21:39 ]
1 Guest(s)