August 25, 2001
Har äntligen bestämt mig för att göra en fönstermod! Efter att ha samlat på mig alla verktyg och material som jag behöver samt läst lite olika guider har jag dock ett problem. Hur ska jag fästa fönstret? Det verkar som många rekommenderar att man skruvar fast det, men efter att ha kollat på andras moddar, verkar det som det är fastsatt utan skruvar. Dessutom ser det fult ut med skruvar, eller hur?
Jag har en väldigt tunn plastskiva ca 1 cm så jag tänkte att jag skulle limma fast det, men å andra sidan så blir det ju ett litet glapp mellan chassit och V-listen och då kanske det blir svårt att limma.
Hur gör folk? Limmar? Skruvar? Löder(j/k )?
August 25, 2001
August 7, 2001
epoxy blir nog bäst å snyggast. det är nog svårt att få det att sitta stabilt med limpistol. tänk på att vissa epoxylim härdar bäst i värme, är det ett sådant lim så kan du ju kolla vilken temperatur materialet som du skall ha som fönster tål och lägga in det i ugnen när du har applicerat lim och fönster. det gjorde jag... sitter som berget!
August 25, 2001
December 22, 2001
On 2002-02-11 17:52, ex-con wrote:
jag använde dubbelhäftande tejp
funkar skitbra o lätt att ta bort för den delen oxå
Det använder jag också, Väldigt smidigt.
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
1 Guest(s)