April 13, 2004
Lehto wrote: Sedan har jag läst igenom moderkorts manualen och jag har INGEN aning om vart man låser pci-e porten...
Så har står de i manualen: Pci clock Synchronization Mode [Auto] Sets the PCI clock synchronization mode. Configuration options: [Auto] [To CPU] [33.33MHz]
Det är precis där du låser pci-e, genom att sätta den till 33.33MHz, med det andra värdet låter du ju processorns hastighet styra, så ligger det till 😎
Lycka till med klockningen 😎 😀
January 22, 2006
Alltså... Hur räknar man på minnerna? Om jag sänker minnerna till 333MHz hur mycket kan jag höja fsb'n innan jag är uppe i 400mHz igen? för när man höjer fsb så höjs väll farten på minnerna är de inte så? Och jag skulle vilja veta hur mycket jag kan höja fsb'n innnan jag måste sänka minnerna ännu mer.
Sen en annan sak, hur exakt ska jag gå till väga? Börja med att sänka minnerna till 333mHz, sedan ska jag sänka multi? eller ska jag direkt gå på och höja fsb'n steg för steg? Gåre bra å höja med 5mHz i taget? måste jag kö ngt test program efter varje 5mHz? Eller ska jag höja med 5 sedan starta windows sedan höja 5 till? hur gör ni?
January 22, 2006
Vet inte om ni är sugna på å höra hur de gick, men skriver de ändå 😛
Fick upp prolle till 10*240 Alltså 2400MHz 😀 Å de är jag nöjd med. Körde Prime95 4 timmar på vardera core och inget fel vad jag kan se. allt stabilt os.v enda anledningen till att jga inte drar upp mer är väll för att tempen sätter stopp där 🙁 51*C Under prime95, och de är väll där gränsen ska vara, minnerna körs i 200MHz 3-3-3-8 1T, HT x4 Och original V ( 1.350).
Men jag är väll rätt nöjd med detta tills jag köpt mig en ny kylare 😀 Vill samtidigt tacka er för den hjälp jag fick 🙂
1 Guest(s)