August 10, 2001
Jag ska skaffa en helt ny Dator förutom Grafikkort har ett Gainward GF3 jag vill veta eran åsikt om bra mammakort m.m det ska vara:
DDR Mamma Kort
Processor Athlon
Fläkt
Hårddisk
Ram Minne (Original Eller?)
Mamma kortet: ska va stabilt ett bugg fritt chip (Om det finns nåt) ska kunna överklocka
bra för framtida bruk.
Processor:Snabb/Snabbaste för dagen samt kunna överklockas sen.
Fläkt:Bra kylning,SÅ TYST som möjligt utan att tappa effekt,sen även en bra fläkt för överklockning framöver.
Hårddisk:Runt 45GB+ ATA/100 7200 Spinnare
inge skräp.
Ramminne:Kan jag köpa vanliga och inte original spelar det nån roll är det vissa kort som e känsliga ?
Vi får väl se va det röstas för mest !
Vet inget speciellt om Palomino eller va f*n den kallas eller va den e bätre på förklara gärna
Tacksam för svar
May 28, 2001
August 7, 2001
Om du ska ha tips i som gäller utbudet i dagsläget rekommenderar jag följande:
Moderkort: EPoX EP-8K7A
Processor: Glöm Palomino i dagsläget kör på en AMD 1,4ghz, extremt billigt på datorbutken just nu.
Fläkt:Taisol(Finns bättre om du vill lägga mer pengar)
Hårddisk: Mina erfarenheter säger Western, inte IBM.
July 21, 2001
CPU: Thunderbird 1333 eller 1400
Mobo: Abit KG7-Raid eller utan Raid
Prollekylare: Taisol Copperbase eller Globalwin WBK 38 om du står ut med ljudet (46,5db)
HDD: IBM Deskstar 60gxp 60gb
Minne: 2x256mb ddr pc 2100 spelar ingen roll om det är original eller inte.
Sen tycker jag att du ska handla prylarna på Komplett.se eftersom db.com har höjt sina priser som f*n sen dom fick den där utmärkelsen om att dom hade den lägsta prisnivån i hela sverige...
Det är vad jag tycker iaf
August 10, 2001
Ja tack för svaren...och jag håller med om Komplett har bra priser och snabb hantering/leverans köpte brännarn & Grafikkortet där.
Ska kolla runt på komplett lite men jag vet inte hur det är om man beställer allt osså e vissa saker slut hur gör dom då skickar dom vissa saker direkt eller väntar dom tills allt finns ? och nån 46 db fläkt får jag eksem av.
1 Guest(s)