December 15, 2002
December 15, 2002
January 8, 2003
jag har min på en gammal cpufläns och ghar satt den så det blåser fläktluft från datorn på den hela tiden. Använder me ndäremot de nmedhföljande hållaren så den står på högkant så blev den för varm, nu blir den bara lite ljummen. Så att sålänge datorn är på så är hdn på. Märke: PackardBell vanlig platt alulåda med en Segate 7200 9 hd på 250gb.
August 11, 2005
Har den i min sign som jag kan ha igång rätt länge, och så länge man inte använder den så blir den inte varm. Men jag har dock aldrig haft den igång i flera timmar i stärck under hårt arbete...
Men jag kör md att stänga av disken när jag inte använder den, onödigt att ha den igång tycker jag...
December 15, 2002
Okej, men då stänger jag av disken när jag inte använder den blir nog bäst så:P
Men det enda jag tänkte på var att disken kanske går sönder snabbare om man sätter på och stänger av den 1 par ggr per dag istället för att den är igång hela dagen utan att man stänger av den??
January 8, 2003
Magneterna i hdn tycker igentligen bätte om att hdn är igång men det har inte så stor betydelse för värmen förstör mycket mer om den blir överhettad. Enda gången min blivit riktigt varm är på ett lan där det var 100mbit lina. Eftersom jag tankade ut och delade ut den på nätverket så var den igång rikigt i kankse 8-12 timmar isträck, då hjälpte inte kylaren som jag har den på så bra. Kylaren kommer från ett Lab agg igentligen så den är gjord för passiv kylning. Bild på my hobby på http://daniel-klang.magix.net
2 Guest(s)