Ni som har Geforce 3 Ti500 var snäll läs...|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ni som har Geforce 3 Ti500 var snäll läs...
PMP_rules
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
sp_UserOfflineSmall Offline
101999
November 13, 2001 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Nope... aldrig ati redcheat... jag hatar ati... + jag litarinte på att dom fixar sina drivrutiner det är ju ingen som vet om dom gör det eller inte.. så nä helt klart ett geforce 3 ti500 så rockar fett...

Weyland
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
sp_UserOfflineSmall Offline
102328
November 13, 2001 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

> Därför är inte ATI 8500 Radeon något att räkna med!

Hoho!

Har precis hårdtestat ett Hercules 3D Prophet 3 Ti500 mot ett ATI Radeon 8500 under en vecka.

Jag säger bara det, likvärdig prestanda, för 1000-1500 sek mindre än ett GF3Ti500-kort (!), enormt mycket bättre bild och signalkvalitet (märkbar med blotta ögat utan monitortestprogram), stöd för dubbla skärmar och inte den sugiga RAMDAC som geforce-korten fortfarande dras med..

Skulle inte det vara något att räkna med? Det var det roligaste wink

Radeon 8500 för 3 300 sek, vad kostar ett GF3Ti500?

--

Det mest fascinerande är att ATI äntligen lyckats pressa ur sig någon form av acceptabla (förvisso långt ifrån perfekta) drivrutiner för både Direct3D OCH OpenGL, även under NT-baserade Windowsversioner... testveckan har förflutit helt stabilt.

Ang. Q3-optimeringarna i drivrutinerna är väl det en av de mindre roliga detaljerna (vem som nu spelar det dryga spelet) då det inte ser alltför vackert ut. Fast Nvidia fuskar juh lika bra med optimeringar mot andra testprogram så... Vi får hoppas att de nya drivrutinerna reder ut detta - och får igång det inaktiva Smoothvision.

--

Jag har alltid avskytt allt vad ATI heter - vidriga för oss entusiaster har resultaten alltid varit... fram tills nu. Jag är imponerad - Nvidia har fått lite motstånd, äntligen! Goda tider för oss konsumenter igen - hoppas på lite priskrig nu då wink

/Weyland

PS. Fan va suddigt mitt elsa gf2 ter sig nu i efterhand, inte lika illa som herculeskortet - men lååångt ifrån radeon8500 (vilket förmodligen i sin tur är långt ifrån ett modernt matrox-kort - men vem spelar spel på ett sådant? smile

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 288
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL