January 21, 2002
När jag bootar så visas "no 80 conductor cable installed" under listan på de hårddiskar jag har. Det visas bara när jag har min IBM 60GB disk inkopplad. Det spelar ingen roll hur jag sätter den. Jag har testat primary master, primary slave, secondary master och secondary slave. Dessutom vägrar datorn boota på den andra disken och säger "NTLDR is missing" oavsett hur jag konfigurerar prylarna. Och ja, jag har kollat att den ska boota på just den disken i bioset.
Till saken hör att jag tror jag råkat ut för ett virus. Kan det vara nåt slags bootvirus. Disken gick helt enkelt från att vara helt ok till att vägra boota. Om jag jackar in den efter den börjat boota så kommer jag åt disken i windows och det funkar bra att kopiera filer. Men att formatera den tar EVIGHETER. Helt sanslöst. Jävligt trist. Vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Tappat kvittot har man också...
Har ni nån aning om hur jag ska göra?
January 21, 2002
Ok, jag tror jag förstått att jag har en gammal flatkabel. Men problemet med NT Loadern kvarstår. När jag kopplar ur den _tomma_ hårddisken så bootar den fint på min gamla disk. Trots att den borde boota på den oavsett...
Hur tömmer man bootsectorn på ett enkelt sätt i Windows XP? CMD + Format /???
2 Guest(s)