July 25, 2001
Det är en anann produkt. Jag har köpt det som var färdigskuret till en Chieftec och kan väl varna för att den var färdigskuren för en Miditower och inte en fulltower. Detta tycker jag var synd. Jag hade mailat dem innan angånde vilket chassi den var gjord för och de sade att den passade för båda. tacka fan för det den är ju för liten för ett fulltower. Klart den passar då.
June 8, 2001
@ -=Andreas=-
Det var det jag misstänkte:( Har själv mediumtower.
@ Ken Shabby
Visst det är dyrt, men man kan ju leka litet med tanken
@ CyriQ
Vet att man ska göra det ordentligt och täcka så många ytor som möjligt. Gött att höra att det fungerade bra.
Men vilket är bäst, Magic Fleece eller Noise killer som gtek.net har.
Får ta och läsa mer på nätet...
February 11, 2002
Mm jag tror att de fungerar ungefär lika bra. Den akustiska faktorn skall vara samma tror jag. Enda fördelen med magic flee är väl att du kan fylla en fulltower. har själv en midi o fick en del över hehe. Ljuddämpade en annan dator jag hade . Temperatur-mässigt sätt så fick jag inte någon ökning av varken cpu:n lr moderkort.
Det är väl samma tillverkare av magic flee och det andra kitet? noisekiller... Tror det är samma matrial, ser så ut. Anledningen till att den färdigskurna kostar lika mycket är pga att det bara är att sätta in i lådan fast passar vara midin...
Den andra versionen kan du fylla en fulltower. Tror det är den enda skillnaden...
August 19, 2001
whynoi.se
bra sida om man vill ha tyst dator, svarar utförligt på frågor iallafall
edit: stavning
[ Detta Inlägg ändrades av: Mirax den 2002-04-12 20:35 ]
June 8, 2001
@ CyriQ
http://www.frostytech.com/arti.....icleID=994
Ser din Fleece likadan ut? Höjer tempen lite mer än på din, men drar ner flera dB i jämförelse med icke dämpat låda.
@ Mirax
Tack för tipset
Edit: Typo
Tillägg; http://w1.500.telia.com/~u5001.....Fleece.jpg
Titta på denna bild, jämför sedan med bilderna på frostytech recensionen. Varför skiljer sig dom i utseende..?
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2002-04-12 20:56 ]
June 8, 2001
Äh, det är inte så farligt 😀
Kolla in denna recension på Magic Fleece, ladda definitivt hem dom 2st mp3s som jämför ljudnivån före och efter (finns på sidan 3)
Kan den ljudnivå skillnaden verkligen stämma? Omöjligt???
http://www.ocprices.com/index......38;ID=1086
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2002-04-13 04:06 ]
January 8, 2002
October 13, 2001
Particle Man, har du problem med att hårddiskarna låter så kan du ta en titt här, så löste jag det problemet...
February 11, 2002
hade problem med vibrationer, tog vulktejp runt översta kanten på hdd:n. Blev en viss skillnad, sen tog jag o isolerade fötterna med vukltejp dem me . Gjorde sen likadant med fläkthållarna (efter att ha slipat upp dem , pga de bromsade luft). Så nu är min dator i stort sett vibrationtsfri... o golvet kan ine förstärka ljuden hlr längre...
Skulle göra nåt liknande torin men har ju en fc som e ivägen samt att jag har en fläkt framför hdd:n som kyler... kan inte ha kylning på hdd:n annars...
2 Guest(s)