June 7, 2001
Ungefär var tredje noname-krets jag köpt har jag fått gå tillbaka med till affären. Jag köper aldrig mer det för det är inte värt två hundra spänn (eller vad det kan vara) att sitta och felsöka kraschande system kvällar i rad.
Noname-RAM tillverkas normalt i de fina fabrikerna, men är de kretsar som endera inte uppfyllde kvalitetskraven, eller så är de helt enkelt otestade helt vilket sparar litet tid och pengar.
De KAN fungera felfritt men det är upp till dig att testa det.
April 24, 2001
On 2001-08-01 11:42, Goldy wrote:
Noname minnen funkar bra så länge man inte håller på och överclocka som är helt onödigt.... om man behöver snabbare cpu eller minne eller grafik då överclockar man inte man köper nytt......
Klart man klockar - speciellt om man inte har råd eller lust att lägga allt man tjänar på datorn. Så länge man inte tok-klockar så håller det, har bl a en P166MMX som gått som 200 i typ 3 år. Tror att man får mest för pengarna då, om inget pajar förstås.
June 7, 2001
Jag hade en 128-meggare av nåt märke hemma som gick i 133 på mitt Epox (Athlon classic) i ett år.
Sen stoppade jag den i mitt nya ASUS (Athlon T-bird) och plötsligt vill den inte göra över 125.
Plockde ut den och tittade litet närmare. Det satt en klisterlapp på som det stod "Pentium 2/3" på. Den åkte i gamla Epoxen igen.
Så när butikerna skriver "För AMD" och "Icke för AMD" i listorna så skall man vara på sin vakt.
Vad nu det här harde att göra med noname-minnen vet jag väl inte. Men jag vill peka på att man bör vara noga med vad man väljer, för man kan få oanade effekter.
May 19, 2001
Jag kör med 2st nonamne minnen på 128 dem funkar bra som pip, men jag ska köpa 512 i Mosel snart........ är ju billigt just nu
Pc150 på http://www.gtek.net verkar finna men lite dyra
April 1, 2001
On 2001-08-01 16:12, Goldy wrote:
Jag kör med 2st nonamne minnen på 128 dem funkar bra som pip, men jag ska köpa 512 i Mosel snart........ är ju billigt just nu
Pc150 på http://www.gtek.net verkar finna men lite dyra
Kör du AMD då ?
December 23, 2000
On 2001-08-01 11:42, Goldy wrote:
Noname minnen funkar bra så länge man inte håller på och överclocka som är helt onödigt.... om man behöver snabbare cpu eller minne eller grafik då överclockar man inte man köper nytt......
Vad är det för fel på dig???
Jag tjänade 20fps i cs genom att överklocka från 750mhz till 950mhz....utan att betala ett öre extra!!!
Men du är väl djursholmare också...
1 Guest(s)