August 9, 2001
En väldigt passande tråd för mig som precis köpte en ny dator *he he*
Du bör välja en Soltek SL-85DRS2 som har de saker du efterlyser förutom RAID.
Jag skaffade mig själv ett sådant moderkort efter att ha läst en recension på Tomshardware:
http://www.tomshardware.com/ma.....45-20.html
Det är en länk till hans sammanfattning.
Jag är väldigt nöjd med moderkortet som för den delen kostade en bit under 1600:-
April 22, 2002
Har ej nån erfarenhet av Soltek men tycker inte du ska köppa den, om du vill ha en säker maskin dvs, En Intel orginal mobo är det bästa valet men det går inte o överklocka så bra me dom, eller en asus men då får du räkna med nästan det dubbla McKinley sa, ! men å andra sidan vill du inte satsa mkt o endå vill ha p4 så kan soltek vara någet men osäkra kort.
August 9, 2001
Varför ska han inte köpa ett Soltek-moderkort egentligen? Varför ge kritiska ord till ett märke som du inte har någon erfarenhet av?
Soltek SL-85DRS2 / Intel Pentium4 1.8GHz @ 2.4GHz / Samsung 256mb DDR333 PC2700 / Inno3D GF4 Ti4400 / Soundblaster Live! 5.1 Player / Seagate Barracuda 4 80GB / Yamaha CRW3200E / Microsoft mus och tangentbord / Samsung 757NF etc.
[ Detta Inlägg ändrades av: McKinley den 2002-05-10 19:33 ]
May 9, 2002
Du behöver ju inte köpa ett moderkort som stöder raid, det finns ju också att köpa pci raidkort på tex http://www.dustin.se
April 22, 2002
Till McKinley>>>
Ta ej illa up, men det är bara det att jag inte är så intereserad av dom mindre kända märkena, behöver inte betyda att dom funkar sämmre, kännde bara för att sägga att jag tycker intel org , och asus motsvarande funkar bra ! har testat flertal och funkar fint fint! visst är det prisskilnad men det måste ju ha ha något med att komma in i marknaden ellerhur? och så kanske dom inte använder intel org chips dom korten kanske via, va inte meningen att göra folk uprörda.
Ha det bra alihoppa!
och KÖPP DET SOM KÄNS BEST !!!
August 9, 2001
Nej, jag tar inte illa upp men det var ju ändå inget vidare vettigt svar du kom med men hur som helst så satsar inte Soltek så mycket på extra tillbehör utan man har istället valt att satsa på enkelheten men ändå kvalité vilket de lyckas väldigt bra med enligt min mening.
September 3, 2001
har erfarenhet av Soltek... men med AMD då... inte alls vad jag skulle kalla för budget märke.... den är ganska bra faktiskt... och något som kanske lockar är att det är MYCKET stabilt, stabilare än de flesta andra "märkes-kort" som finns ute... och den e mycket stabil även vid överklockning.
Jag tror faktiskt att d e likadant med P4 versionen.. den är mycket bra oxå. O så e den ju billig 😀
1 Guest(s)