December 13, 2001
Hej
Jag fick Norton Ghost med mitt Epox moderkort. Men jag är osäker på hur jag använder det.
För er som har samma moderkort som mig vet ni att det i manualen står beskrivet hur man gör för att använda det, dom visar också skärmdumpar på Norton Ghosts grafiska gränssnitt som innehåller menyer där man till synnes enkelt kan orientera sig.
Nu till mitt problem, Norton Ghost innehåller två mappar. Ena heter READ ONLY och innehåller ghost.exe, Andra heter WRITE ONLY och innehåller även den ett program som heter ghost.exe.
Jag klickar på någon av dom och ett dos-fönster kommer upp och försvinner lika snabbt. Jag som trodde att ett grafiskt gränssnitt skulle uppenbara sig trodde alltså fel..
Hur gör jag för att få upp detta grafiska gränssnitt? Får jag veta det klarar jag nog resten själv.
Jag har NTFS och WIN2K.
PS. READ ONLY och WRITE ONLY. Vilken gör vad? Med read återställer man disken och med write så klonar man den eller?
March 18, 2001
Norton Ghost skapar en egen startdiskett. Gå till http://www.bootdisk.com om du behöver andra startdisketter, kom ihåg att du kan starta med en Win98 diskett fastän du har Win 2000 som operativsystem.
1 Guest(s)