March 19, 2002
Hjälp!!!
Ena dagen så funkar min dator ja stänger av den som vanligt men dagen efter så när ja startar den så stod det första gången att den inte hitta min usb port, jag rebootar och då kommer nästa problem den hittar inte min hd det står not enough freebase memory. Jag har testat att koppla moderkortet till en annan hd men det blir samma sak ( not enough freebase memory ), jag har provat med annat ramminne men det funkar inte heller. den stannar vid att den letar efter sec slave min hd. Jag har ett slot1 moderkort vilket verkar svårt att få tag i och jag hade just på gång att sälja datorn när detta händer faaaaan...
Ja provade o ringa ett ställe som lagar datorer men dom fatta typ inget hoppas ni gör det.
March 19, 2002
Japp det funkade men nu så har han blivit för j**la seg istället den tar en evighet på sig för att leta efter diskar i floppyn, i cdrom och i hd vid uppstart sen så kommer det upp fel ibland när ja surfar så att websidan släcks ner. Samt att datorn har börjat hänga sig mer o mer detta fast att jag har nyss ominstallerat windows samt att jag har kollat om virus. Någon som vet varför? Sen skuklle ja vilja veta vad base memory är? den står på 640kb när jag startar datorn.
Annars så vill jag tacka för den hjälp jag fått TACK!! TACK!!
[ Detta Inlägg ändrades av: electric den 2002-03-21 23:22 ]
1 Guest(s)