November 27, 2002
testa http://tinyempire.com/notes/nt.....dr-swe.htm istället. Inte den snyggast lösningen men den funkar nästan alltid. Vet inte hur man löser det "permanent".
November 27, 2002
testa http://tinyempire.com/notes/nt.....dr-swe.htm istället. Inte den snyggast lösningen men den funkar nästan alltid. Vet inte hur man löser det "permanent".
April 13, 2004
Gå in i Bios genom att trycka ned rätt tangent(brukar vara delete F2 eller F10 tangenten) när datorn bootar/startar, sedan väljer du med hjälp av piltangenterna vilken meny du skall in i i bios, leta efter Bootmeny någonting, väl där inne skall du finna vilka dvd/cd-rom och hårddiskar din dator har hittat, välj då att starta från DVD/CD-ROM och som andra alternativ hdddrive (den har antagligen hittat namnet på din hdd) välj den som boot två, gå tillbaka ut med Esc tangenten och välj att spara de inställningar du gjort, tryck på enter, så startar burken om och hittar förhoppningsvis rätt denna gång 😛
October 1, 2007
Jalle64 wrote: Gå in i Bios genom att trycka ned rätt tangent(brukar vara delete F2 eller F10 tangenten) när datorn bootar/startar, sedan väljer du med hjälp av piltangenterna vilken meny du skall in i i bios, leta efter Bootmeny någonting, väl där inne skall du finna vilka dvd/cd-rom och hårddiskar din dator har hittat, välj då att starta från DVD/CD-ROM och som andra alternativ hdddrive (den har antagligen hittat namnet på din hdd) välj den som boot två, gå tillbaka ut med Esc tangenten och välj att spara de inställningar du gjort, tryck på enter, så startar burken om och hittar förhoppningsvis rätt denna gång 😛
det funkade tyvärr inte, tack för hjälpen
April 13, 2004
Du skall sätta i skivan när den bootar alltså direkt så att den kan hitta den vid just starten/bootningen, förhoppningsvis frågar den då om du skall starta från cd-rom typ, tryck ned en valfri tangent, och så startar windows installationsprogram, läs sedan hänvisningarna 😛
February 17, 2004
ykmacke wrote: vafan nu när jag har fått iordning allt med min dator så kommer dethär när jag startar:
NTLDR is missing
vad är det? vad ska jag göra?
HJÄLP
Det här förbannade felet får jag ofta när jag tex byter hårddiskar mellan datorer. Den känner inte igen installationen om den gjordes på en annan maskin vilket är helt sjukt :arg:. Förstår inte varför varken XP eller VISTA kan hantera detta. Det har alltid funkat tidigare för mig, dvs med Win 98.
Annars är mitt råd: Blås om skiten och installera Win på formaterad partition, då bör det funka.
2 Guest(s)