January 29, 2002
Tänkte mig att via teveapparaten se på en filmsnutt jag laddat hem i datorn. (Jag har en MYCKET skön fåtölj framför teven, nämligen.) Jag har inhandlat alla kablar som behövs. Har läst tusen olika råd här om tv-out, men alla har ju redan kommit så långt innan de skriver och ställer frågor, så jag börjar redan här och nu med frågan:
Hur börjar man?
April 1, 2001
Koppla en S-VHS kabel från grafikkortet till TVn, direkt eller med SCART adapter. Välj i bildskärminställningarna att du vill ha en kopia av skärm #1 på skärm #2. Sök på TVn efter en videokanal som fångar signalen från datorn
Såhär enkelt ska det vara, och är också i många fall.
January 29, 2002
On 2002-07-14 00:13, Iceman wrote:
Koppla en S-VHS kabel från grafikkortet till TVn, direkt eller med SCART adapter. Välj i bildskärminställningarna att du vill ha en kopia av skärm #1 på skärm #2. Sök på TVn efter en videokanal som fångar signalen från datorn
Såhär enkelt ska det vara, och är också i många fall.
Eh... Var i bildskärmsinställningarna? Äh, vi tar det på DAGIS-nivå: Jag högerklickar på skrivbordet och väljer egenskaper, eller? Hittar jag då där någonstans en inställning att jag vill ha en kopia av skärmen på en annan skärm??? (Tänk nu på att vi snackar DAGIS-nivå här!)
January 29, 2002
January 29, 2002
December 23, 2000
skippa dessa dåliga tipppsarna tycker jag
häh
du ska inte söka efter en tv-out kanal på teven utan du trycker in knappen som är oftast märkt med "AV" dit går signalen nämnligen
detta är förutsatt att du kopplat in din dator till en AV ingång på teven
tv tool kan vara bra men den funkar bara i 15minuter sen måste du leta efter ett lösenord.
så använd standard det som fins under bilskärmsinställningarna
1 Guest(s)