August 15, 2001
"ojdå, jag har visst "bara" 462 mb kvar på e-disken, bäst att tömma lite", och räknar med att jag tömmer bort ungefär en gigg med onödig skit, men när jag kollar igen hur mycket hårddiskutrymme jag har kvar, men det är fortfarande 462 mb!
Jag kliar mig själv på huvudet och börjar j**las me Norton Utilites 2002 å se om den kan hitta nåt problem, men inte fan säger den nåt om felaktigt hårddiskutrymme!
Jag svär lite för mig själv, skiftar operativsystem till win98 meeen... Va står det där? där har jag plötsligt 2½ gigg ledigt på e-disken! Så en gigg "försvinner" i win2k, och det hände idag...
Inget virus är det heller, har kollat det redan...
Det är en IBM DeskStar 41 gb, ganska ny, haft den i ungefär 5 månader och har funkat felfritt...
November 2, 2001
On 2001-11-09 00:33, Lindblom wrote:
hadde det problemet...
men komer fan inte ihåg vad som var fel...
på ngt vi så försvinner inte filerna men de "försinner" ur synhåll.. prova att defragga och kör scandisk! just a tip..
kan vara scratch filer...
som täggs på den...
October 20, 2001
Det finns en fil som kan bli SKIT stor under documents and settings. En temporär fil som du kan kasta bort bara. Heter inte temp men hittar du nån runt ett par hundra MB där så skicka bort den + att kolla så att swap filen inte är större på Win2k än 98 också för där försvinner ju lite också
August 15, 2001
Redan tömt i "Document and setting" ett par mb, men det står ändå likadant!
Swapfilen lekte jag med för ett tag sen, för att det var som sagt för stor, så jag begränsade den, men det var för över en månad sen, så det kan inte vara det!
Nä, blir väl att ominstallera win2k, gör fakiskt inte så mycket, för jag har dom nödvändigaste filerna på en annan partition...
August 13, 2001
Såg att du hade Norton Utilities installerat... Hade likande problem innan, då var det NU som hade trixat med papperskorgen och lagt in extra "säkerhet".
Om du högertklickar på papperskorgen finns det kanske nåt som heter "Norton Protection"?
Om det finns så ta och disabla det! Så skall du nog få tillbaka lite space...
Hoppas det funkar!
1 Guest(s)