August 6, 2001
Jo, ett förslag... Att Abit och Asus kan strula med varandra är väl ett gammalt rykte. Tänkte om vi skulle ta och ta död på eller bekräfta det ryktet. Min ide´är att alla som testat kombinationen och upplevt antingen problem eller frid och fröjd kan ju lista sin kombinatin och resultat i den här tråden. Får vi tillräckligt många kan vi kanske dra en liten slutsats...
Kom igen!!!! Posta på!!!!!
April 15, 2001
December 20, 2000
Har som gammal datanerd testat asus grafikkort med abit moderkort vid flertal tillfällen. Ett par gånger var det nästan omöjligt att överhuvudtaget få datorn att starta. Detta skall enligt återförsäljare gå att lösa med att höja I/O volten till 3.50 från Abit moderkortens standard på 3.30. Dock så hjälper detta inte i alla fall. Två burkar jag byggt ihop fick uppstartsproblem mm trots den höjda I/O volten.
Så.......Abits moderkort är inte att rekommendera med Asus grafikkort tyvärr......
Hoppas att de kommer lösa det i framtiden då båda företagen gör utomordentliga produkter
Jag har kört Abit/Asus under ett år utan att det varit några problem överhuvudtaget! Det problem jag har sett med Asus grafikkort var med det "gamla" GeForce 256 Asus kortet som just hade problem med för låg I/O volt men sedan dess har jag inte sett några problem med det. Så jag tror inte det är några större problem med dagens produkter.. men man vet aldrig..
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-09-05 11:23 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
August 31, 2001
brorsan hade abit kt7 och asus gf2 mx! Funkade inte alls, hängde sig i varenda spel och benchmark program. Vi testade alla möjliga 4in1 och andra drivisar!
Det slutade me att vi köpte ett nytt mb!
Så om nån vill köpa ett ABIT KT7 raid(tror jag det e) som knappt e använt, så säjj till!
August 15, 2001
Inget fel varken asus lr abit, men tyvärr finns det många bevis på att asus och abit INTE kommer speciellt bra överens med varann, exempel om man har ett asus grafikkort (som jag har) och ett abit moderkort så får man räkna med lite småproblem, som konstiga omstarter m.m.
Det kanske inte strular för alla, men varför ta några risker?
February 27, 2001
jag har abit kt7a raid med asus 7100 inga problems där häller och hör sedan
alla sanckar om att asus och abit inte skall vara nån bra kombination men jag vet inte
tycker mest det e sanck om jag ksall vara ärlig
[ Detta Inlägg ändrades av: DarkMotion den 2001-09-05 18:31 ]
Nä men jag tror det är problem som alla datorer kan ha och sedan tänker man.. Jag har hört att Abit Asus inte funkar tillsammans och sedan så är det lätt att skylla på den kombinationen. Men jag tror det är vanliga fel som kan hända med vilken kombination av grafikkort moderkort som helst om det bara är något fel på en av delarna.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 23, 2000
On 2001-09-06 01:11, Donan Fear wrote:
On 2001-09-05 20:54, [NH]Axzell wrote:
håller även lägre temps än andra tillverkare´..Lite OT, men den håller inte lägre temp, den bara visar lägre temp, STOR skillnad.
öhh....
min polare testade sin processor (Thunderbird 1100@1320 Mhz)på sitt MSI kort och fick 55 grader fulload och 53 grader fulload med mitt kort. Så vi kunde överklocka cpun till 1340Mhz.
August 27, 2001
öh... eftersom "alla" Nvidia kort är ifrån samma chipset tillverkare
tror inte jag är ute och cyklar med det resonemanget... eller?
1 Guest(s)