September 18, 2015
Efter att ha läst nedan artikel kontaktade jag Vikings och tänkte beställa.
NVDIMM tar SSD-lagring till dina DDR4-platser med 1000 gånger snabbare åtkomsttid | SSD/HDD
Hade varit perfekt om jag kunde byta ut mitt M.2 kort till NVDIMM istället.
Men Vikings säger att de som rapporterat om att NVDIMM kommer att ersätta SSD har missuppfattat det hela.
Att de är till för att användas i system som t.ex. kräver UPS och att man med NVDIMM slipper dessa.
Men läser man deras pdf filer på deras hemsida så får man samma uppfattning som ovan artikel.
http://www.vikingtechnology.co.....arison.pdf
January 9, 2004
NVDIMM är nog inte en ersättare för SSD utan snarare ett komplement för dem som har det behovet.
Det är nog primärt riktat till personer som behöver burst-prestanda men också mycket minneskapacitet, snarare än snabbare sekundär-minne.
Om prestandan som dagens SSD inte räcker så är det nog 3D x-point som är det största intresset för dig i nuläget
Intel Optane SSD med 3D Xpoint presterar 7 gånger fler iops än SSD-guidens prestandakung | SSD/HDD
September 18, 2015
Tack! Den nyheten hade jag missat av nån anledning. Ska kontakta Intel och kolla release.
Förstår inte varför Vikings technology skulle jämföra med SSD isf.
Tyvärr är Vikings väldigt dåliga på PR och inte ens deras sales avdelning svarar.
Jag behöver en produkt idag liksom.
January 9, 2004
Nvdimm är egentligen ett RAM minne med med nand backup. Dvs om strömmen går då dumpas all data i enhetens DRAM till NAND. Det är en ramdisk helt enkelt. Det är mest för att användas som cache i stora lagringsystem för att hantera exempelvis metadata.
Vad har du för behov? Vad vill du göra?
September 18, 2015
Uppdatering: Viking technology säger nu att NVDIMM stödjs inte av windows.
Så de tillverkare jag haft kontakt med och NVDIMM alternativet faller bort.
Ah, ser nu att du har ju gjort SSD guiden:P
Jag/vi analyserar stora mängder LIVE rådata och omvandlar dessa till relativa värden.
CPU'na går på 10% max.
Intel optane 3d XPoint men kortet kommer ut 2016. Inte lätt det här.
Jag har provat med RAMDISK men ingen skillnad.
1 Guest(s)