October 7, 2004
Har precis tryckt in ett billigt LeadTek GeForce 7300LE i en server. Problemet jag har, är att inställningarna (upplösning, färgdjup och monitorfrekvens) tappas bort vid ca varannan ombootning och datorn startar upp i 800x600/16bit/60 Hz. Jag har provat att avinstallera och ominstallera ett par gånger utan framgång.
Jag använder drivern från nVidias hemsida, inte den från LeadTeks.
Någon som känner igen problemet?
(Windows XP Pro, Gigabyte GA-965P-DS4 mammabräda med Intel SATA-RAID, CPU Core 2 Duo E6300, 2 GB RAM.)
October 7, 2004
Det är märkligt vad man kan lära sig själv genom att förklara eller förtydliga för andra :)! Din kommentar om "konstigt mönster" fick mig att testa lite mer strukturerat för att kunna beskriva mönstret mer exakt.
Så här låg det till: Jag har en KVM-switch. Om man bootar servern när den är vald i switchen, funkar allt som det ska. Väljer man en annan dator med switchen och bootar om servern, ställer servern in sig på 800x600/16bit/60Hz.
Väldigt lurigt. KVM-switchen är f ö en elektronisk (emulerar alltså skärm och tangentbord, till skillnad från mekaniska) Level1. Har 2 datorer med ATi-kort anslutna till samma switch och problemet uppstår inte på dem.
1 Guest(s)