October 27, 2002
Har precis bytt från ATi till Nvidia och jag lyckas bannemej inte få till det ordentligt med TV-uten... Har googlat lite och det verkar som om Nvidia inte har någon funktion som gör att så fort man kör en film blir det automatiskt fullskärm på TV'n.
Är det någon som kan bekräfta att det inte finns någon sådan funktion i Nvidias drivrutiner?
Eller finns det någon som vet en vettig workaround, något program eller dyligt?
Det verkar ju helt löjligt att inte Nvidia har följande funktion och bekräftas det att det inte är möjligt åker kortet direkt tillbaka till butik.
October 27, 2002
Har sökt en jäkla massa på nätet nu och det är rabalder deluxe på nvidias forum angående detta. Enligt någonting från Intel så får de inte ha någon sådan funktion på grund av nån anti-pirat-historia.
ATi har det ju uppenbarligen så det är struntprat menar folket som gnäller på kassa programmerare hos Nvidia... Vi får se vart detta leder..
Är förvånad att inte fler har kunnat svara på frågan här dock, använder inga kort från Nvidia samt tv-ut?
April 9, 2008
Jag har ju använt Nvidia kort genom alla mina år och har aldrig haft något som Theatre Mode vilket vi använder i min skola för presentationer osv med PowerPoint och WMP.
Jag skulle köra på en cloneview istället - hur kommer det sig
att du måste köra att det blir fullskärm? Ska du sitta och fiffla
med skärmen du har videon/presentationen på samtidigt som du visar? 🙂
October 27, 2002
Cloneview blir helt stört eftersom jag har upplösning 1024x780 eller nåt sånt på TVn och 1920x1200 på datorn... För att det ska bli vettigt på TVn måste jag alltså dra ner till 1024x780 på datorn varje gång jag ska kika på film etc, ej hållbart!
Nu i dagarna kom dock en ny betadriver från nvidia som hade dualview där man kan ha separata upplösningar på två skärmar och köra olika saker på dem samtidigt vilket är ett bra substitut till atis theatre mode iaf...
October 25, 2004
Lurifax wrote: Cloneview blir helt stört eftersom jag har upplösning 1024x780 eller nåt sånt på TVn och 1920x1200 på datorn... För att det ska bli vettigt på TVn måste jag alltså dra ner till 1024x780 på datorn varje gång jag ska kika på film etc, ej hållbart!
Nu i dagarna kom dock en ny betadriver från nvidia som hade dualview där man kan ha separata upplösningar på två skärmar och köra olika saker på dem samtidigt vilket är ett bra substitut till atis theatre mode iaf...
Fungerar den beta drivern bra annars? Passar ju mig utmärkt om det går å köra olika upplösningar på 2 skärmar 🙂
1 Guest(s)