October 10, 2001
Jag har ett SUMA G-Force 2 Pro som jag gärna vill klocka järnet! Har hittat länkar till voltmod och hur man gör men bilderna är av dålig kvalitet ofta tagna i fel vinkel. Nu undrar jag om någon har en länk med tydliga bilder så att man klart och tydligt ser vilka ben på Unisem-kretsen som man ska löda fast resistorerna? Tacksam för svar!
October 10, 2001
Har själv lyckats hitta all den info som behövs, ska fixa till kortet snarast och lägga in klockningsresultaten jag får på gpu:n och minnena 😀 Om någon skulle vilja veta exakt hur modden kan göras så är det bara att höra av sej! Lycka till önskar jag mej och mitt G-Force i förhand 😀
October 10, 2001
Hallåjssan!! Dags att redovisa hur det gick med voltmodden kanske 😀 ...eller inte...
Det var mycket möda för lite utdelning..
Fick upp GPU:n 4MHz till och minnena 12MHz över gamla maxvärdet, inte värt mödan alltså.
Om någon ändå är intresserad av hur man gör så är det bara att maila mej så ska jag försöka förklara så tydligt som möjligt
Kan ju glädja mej åt att inget brann iaf!! 😀
Jag har som sagt en CPU-kylfläns på GPU:N och utbytta ramkylflänsar, dom är av typen egenhändigt preparerade fet-flänsar, så nog räcker kylningen till 😀
1 Guest(s)