November 11, 2005
Hejsan.
Jag står och ska till och köpa ny dator och har en el frågor som jag hoppas få svar på.
Jag har tänkt att köpa ifrån komplett och andvända mig av deras "pc byggare" och välja ut ett system som passar mig. Jag spelar en del men inte något extremt mycket.
När det gäller grafikkort så har jag titta på Nv geoforce XFX Gs 6800 256 mb (485 MhZ) och gainward Gs 6800 512 (425 mhz) är det någon som sett tester mellan dem och hur är det med 7800 ? Är det värt att lägga till 1000 för att få ett 7800?
När det gäller moderkort så vill jag har ett bra kort som har usb + firewire och lan, är det någon som kan rekomendera något här? Jag har kikat på MSI K8N NEO nForce -4 Ultra Raid , firewire och sata 2 och gblan.
Är det bra?
Jag kommer förmodligen att köra med AMD X2 3800 och hårddisk samsung spinpoint 250 gb.
Minnen blir troligen corsair value s 1 gb då jag inte kommer att klocka.
Chassit som jag funderar på är Cooler master Cavalier 3 och NorthQ 500 W nätagg.
Vad tror ni om detta ?
Mvh Jonas
February 15, 2006
Varför är du inne på en X2?
För min egen del (håller också på och konfigurerar) känns en X2 relativt dyr jämfört med en 64 3200+ för knappa 1600:-. Jag hittade en jämförelsefunktion på tomshardware som ger att en 64 3200+ ger bättre prestanda i spel än en X2 3800. Eftersom det enda krävande jag gör med min dator är att spela spel har jag slagit X2 ur hågen.
August 17, 2005
hade åxå gått på 3200+ och sen gillar jag asus moderkort mer än msi. men det är en smaksak. msi har sämre program för övervakning av temperaturer. sen har mitt moderkort (msi neo2 platinum) korkad layout. trångt och bökigt för sladdarna. se bara till att läsa recensioner innan du köper.
1 Guest(s)