February 23, 2009
Hejsan jag har funderat på att fixa en ny dator ett tag nu och just nu så tycker jag att det passar bra. Men då det var ett tag sedan man fixade med sånt här så tänkte jag kolla med er vad ni tycker om mina val och vad som skulle kunna optimeras (performance / krona). Jag har redan införskaffat minne från corsair på 2gb innan jul ett nätagg från corsair på 520w och ett antec threehundred innan jul så nu tittar jag på resten av delarna.
Kollade länge på en äldre phenom processor men så såg jag att am3 har kommit ut i dagarna och till överkomligt pris började jag leta upp ett hyffsat moderkort. Detta var vad jag kom fram till.
ASUS M4A78-E 790GX SOCKET AM2+ ATX
Processorn i fråga är denna
AMD PHENOM II X3 710 2.6GHZ 7.5MB SOCKET AM3 BOX
Funderade länge på Hd 4870 med 1gb i ram kostar 300 spänn mer än den med 512 i ram. men om det inte ger mig mycket extra i spel etc. så är det inte värt dom extra kronorna tycker jag. Vad har ni för åsikter om det?
SAPPHIRE RADEON HD4870 512MB GDDR5 PCI-E DVI
Alla kommentarer välkomna ^^
May 5, 2005
Jag är själv på väg att göra ett liknande datorköp som dig. Personligen väljer jag hellre 720 BE då det känns att man får mer för pengarna, att det finns mer potential i 720 BE. Dessutom skiljer det inte speciellt mycket i pris. (Det beror väl på var man köper den, men åtminstånde på de ställen jag har tittat)
Vad man läst på tester har man tydligen utan större problem fått upp 720 BE till 3,7 Ghz, och det tycker jag låter bra i så tidigt skede.
February 23, 2009
1 Guest(s)