March 4, 2002
Vad Tycker Ni? Farsan Bettar.. 20 Papp gick den på.. då inklusive skärm tangentbort ALLT! 🙂
MSI 845E MAX2-BLR moderkort S478/533mhz
I845E, ATA/133, ATX, LAN, BlueT, USB2.0 20-49
Intel Pentium 4 2.26 GHz Boxed PC533
3 STYCKEN = DDR-DIMM Samsung PC2100 512MB DDR CL2.5 (AMD OK)
Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM
Gainward AGP GeForce4 Ti4200 128MB DDR
Chieftec Scorpio Big Tower m/dörr silver
LG DVD-spelare IDE 16x/48x (DRD-8160B)
LG 19" CRT 99G TCO-99
Creative Högtalare Inspire 5.1 5100
Creative Soundblaster Live 5.1 Digital
March 20, 2002
December 2, 2001
20 papp??!!! är inte de väldigt dyrt??
Jag gav 17 tusen för min med en 19" skräm.
Och vad ska du med 1.5Gig minne till! du kommer aldig använda så mkt! jag som "bara" har 768 har en växlingsfil på 40mb efter att ha spelat osv. vilket innebär att spelen inte använder mycker mer ram än 768mb.
Näe håller med abishai, 1Gig räcker bra och då hade du haft råd med ett bättre grafikkort istället.
Och 3dmarks.. Nja du kanske får runt 9000 så länge du inte klockar systemet.
May 10, 2002
hmm vet inte om det här blir dyrare lr så, men ska testa, ta samma moderkort om den har raid annars så köper man ju ett med Raid stöd vet inte om dom är mycket dyrare för jag vet inget om intel MBs, men då tar du nån lite sämre CPU typ 1.8 lr 2.0ghz NW och 1G minne, 2st 80Gb HDD's men eftersom WD's diskar inte är precis kända för att va så super bra att Raida med så kan man väl ta nån annan 80Gb disk, Gainward Ti4600 kanske, kanske samma chassi o skärm, ljudkortet är också bra, jag använder mig oftast bara av hörlurar men då spelar jag ju bara när jag sitter vid datorn typ.. och så självklart överklockar man ju datorn.. lätt!
så.. ja nu kanske inte du tänker spela mycket men men, inte jag som ska ha den så!
håller med också, för 20papp kan man få till en betydligt billigare och bättre
June 29, 2002
YemanCool wrote: [quote=Skruven] lite klent med hd utrymme för en så "fet" dator!
Hehe håller fan me dig oxå! MYCKET hårddiskar är ju en självklarhet i en ny dator.
hehe
min är ju inte så fet så 120 gigg räcker... ett tag till iaf 😀
kom på en sak till... har du lagt så mycke på datorn så ska du ju självklart å in i en hifi affär å köpa en riktig stereo!! man kan ju inte ha sånt som du har... de ska va riktiga souround (om det nu stavas så) saker! typ en THX märkt förstärkare för minst 25k! :eye: :rull:
såa ska jag ha det när jag skaffat jobb!!
December 2, 2001
Skruven wrote: kom på en sak till... har du lagt så mycke på datorn så ska du ju självklart å in i en hifi affär å köpa en riktig stereo!! man kan ju inte ha sånt som du har... de ska va riktiga souround (om det nu stavas så) saker! typ en THX märkt förstärkare för minst 25k! :eye: :rull:
såa ska jag ha det när jag skaffat jobb!!
Hehe såååååå klart man ska ha en FET stereo! Min e det drag i!! 4st 100w Högtalare å 2 baser !! Grannen har till och me klagat på att hans möbler flyttar på sig och jag bor i villa...
June 29, 2002
YemanCool wrote:
Hehe såååååå klart man ska ha en FET stereo! Min e det drag i!! 4st 100w Högtalare å 2 baser !! Grannen har till och me klagat på att hans möbler flyttar på sig och jag bor i villa...
hahahahaha
min är inte lika mycke drag i... jag har ju inte så mycke pengar å röra mej med men den duger så länge! det är ju iaf en fiiin stereo med 5* högtalare! Om en stereo har massa blinkade lampor är den inte bra.. det är mitt motto! (vad är motto för nått? jag vet inte men det rimmar på lotto)
December 2, 2001
abishai wrote: ja lätt asså! är ju bara små shit i högtalarna man köper till datorer, då kör man ju självklart på stereo högtalare istället! billigare också.. man kan väl köpa ett par beggade fetingar för en liten summa pengar också hooh
Hehe! jag betalade inte en spänn för min stereo! Fick en hel Dj anläggning av en snubbe som skulle kasta bort den för han köpt en ny!
är visserligen från mitten av 80-talet men de är ett jävla drag i den 😀
May 10, 2002
exakt det jag mena! så länge det är högtalare som man kan spela hög musik på så gör det ingen om den är tusen år gammal! ..nästan 😛
men man kan väl leta på loppisar lr sechand affärer som brukar ha sånt, sen om man inte gillar utseendet på dom är det bara att bygga om lådan och spraya lite
June 29, 2002
Lukascool wrote: Okej.. Nu ska vi svara lite på era frågor 🙂
Jag har redan en DVD-Brännare och ett 5.1 system
Jag har gjort som ni sa och har tagit bort ett av minnena..
FARSAN BETTAR 🙂
det är bättre å köpa en dvd å en brännare... =)
tycker iaf jag.. då får du säkert en snabbare bärnnare med!
😀
May 10, 2002
skulle du inte ta o köpa ett lite bättre graffe också? för komigen, 20 lakan 🙂 då min personliga åsikt om du inte behöver datorn sådär nu på direkten så vänta till ~sept. nån gång när Radeon 9700 släpps! lr Pro versionen, då har du ett graffe som förhoppningsvis håller ett tag framöver
December 2, 2001
abishai wrote: skulle du inte ta o köpa ett lite bättre graffe också? för komigen, 20 lakan 🙂 då min personliga åsikt om du inte behöver datorn sådär nu på direkten så vänta till ~sept. nån gång när Radeon 9700 släpps! lr Pro versionen, då har du ett graffe som förhoppningsvis håller ett tag framöver
Jo... då lär juh P4 2.8Ghz kommit oxå. Då har du ett riktigt monster till dator.. 😉
1 Guest(s)