March 6, 2001
Har funderat på en ny dator och vill veta vad ni andra tycker är bra
Vad jag har förstått så ska dessa sakerna vara bra, men vilket ska man välja ?
1. ASUS A7V133A eller ABIT KT7A
2. Thunderbird 1.3GHz 200MHz
Thunderbird 1.4GHz 200MHz
Thunderbird 1.33GHz 266MHz
Thunderbird 1.4GHz 266MHz
3. ASUS V7700 Deluxe
Vilket tycker ni och vad mer tycker ni att jag ska ha (OBS. Ingen vattenkylning) ?
Kom gärna med förslag
Tack på förhand
February 10, 2001
Tjao ...
För det första så ska du ha ett Elsa Gladiac geforce 3 kort
-------
Å moderkort tycker jag ... Asus A7V kt133a
Asus gör väldigt stabila kort!
-------
Processor.... Hmmm .. ja det är ju bara o kolla på din ekonomi om du har pengar så tar du ju en 1400mhz!
-------
Men du... vill du inte köpa DDR moderkort?
Det är ju snabbare än vanligt SDR...
om nu detta lockar... så verkar Microstar K7T266 PRO KT266 5PCI 1AGP 3xDDR mycket bra!
Du ska ju köpa DDR minnen me då!
-------
Allt detta finns på http://www.datorbutiken.se
-------
Lycka till!
January 8, 2001
DDR är inte dumt, men strunta i 1.4 köp en 1.33 men "bang for the buck" är så pass lite extra prestanda för pengarna! och den är väl inte speciellt mycket trimvänligare heller,
dock så skall du köpa en processor med 266 buss, om man inte vill hålla på och trimma är det juh ett bättre val då den är en del kvickare än 200 varianten!
edit: Asus eller abit Mobo, spelar ingen roll... de är riktigt bra båda två, dock har jag hört nåt rykte om att abit mobo + asus grafik kort kan strula, vet inte om det är sant eller inte, men jag har läst det nånstans...
[ Detta Inlägg ändrades av: PaPPa den 2001-07-20 17:44 ]
March 6, 2001
Så, nu har jag nog bestämt mej
Tycker ni att detta blir bra ?
Moderkort ASUS A7V133A
CPU TB 1333MHz 266MHz
Grafik ASUS V7700 Deluxe
Hårddisk 2* Western Digital Caviar 60.0Gb 5400rpm
Minne 2* Mosel Vitelic 256Mb PC133
Låda JNC Smart BT16(A) BigTower 6x5.25
Vad ska jag ha för CPU-fläkt ?
Jag skulle nog faktiskt satsat på DDR moderkort och minne! Det kommer du inte ångra i framtiden!
Tekniknörd som gillar att träna.
July 31, 2001
Hmm, ASUS-korten är tyvärr kända att ha låg kvalitet på RAMDAC-kretsen, vilket ger en taskik skärpa. Men om man inte bryr sig om textkvalitet och skärpa i 2D, utan bara grafikprestanda så kvittar det väl. Annars e Gainward CARDEXPERT GeForce3 PowerPack är att annars ett GeForce 3 kort med bra bildkvalitet och prestanda. Kolla in ett test på
Anandtech http://www.anandtech.com/video.....&p=14
/Xon
Hmm, ASUS-korten är tyvärr kända att ha låg kvalitet på RAMDAC-kretsen, vilket ger en taskik skärpa. Men om man inte bryr sig om textkvalitet och skärpa i 2D, utan bara grafikprestanda så kvittar det väl. Annars e Gainward CARDEXPERT GeForce3 PowerPack är att annars ett GeForce 3 kort med bra bildkvalitet och prestanda. Kolla in ett test på
Anandtech http://www.anandtech.com/video.....&p=14
Att Asus skulle vara kända för att ha dålig RAMDAC har jag aldrig hört.. Vet ärligt talat inte var då fått det ifrån.. Jag har själv ett V7700 Deluxe som har helt okej bildkvalité!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)