March 23, 2004
Tänkte köpa denna dator för mina hårt förtjänade lumpenpengar
http://www.dataprince.se/?arti.....=SP-32002G
MEN! Har hört rykten om att företaget ska vara dåligt. Iofs har dom annonserat väldigt flitigt i sthlm om nya medarbetare osv men vågar man köpa där. Och så undrar jag om datorn är ett bra köp?
Har aldrig hört tallas om ett geforce fx6600 kort med 512mb?
Är det bra i såna fall? Kommer t ex BF2 flyta på bra?
November 26, 2002
Jag personligen ger inte DataPrince en krona av mina pengar. När det gäller burken i sig så räkna inte med flyt i Battlefield 2. Processorn är på gränsen till för klen och du kommer knappast att kunna klocka med det minnen och det moderkortet som kommer med. Grafikkortet är även det för klent om du vill ha en bra spelupplevelse. I BF2 lär du fä dra ner ordentligt på grafiken för att få ngt flyt. Tvärr...
Satsa på minst X800XL/6800GT som grafikkort, ett bra moderkort som klockar bra och sen en processor med klockningskapacitet. Om du kommer att klocka vill säga.
Men priset stiger ju en hel del med de önskemål du har.
September 27, 2005
Intressanta länkar:
http://www.cint.se/Sweden/asp2.....p?Id=60059
http://www.cint.se/Sweden/asp2.....?Id=109780
Min åsikt är att de säljer billiga budget saker till billiga priser med dålig service, du kommer alltså inte att kunna spela t.ex. BF2.
Jag rekommenderar minst ett 6600GT för att BF2 ska fungera.
March 23, 2004
Jag är väldigt tacksam för alla svar.
Jag bestämde mig att köpa från komplett istället och där köpte jag följande saker.
Asus socket 939 moderkort.
Amd xp3200
1024 DDR pc3200
x800GT pci-e
160gb samsung sata HD
Ett chassi 350w (duh?)
en fin liten dvd rw brännare nec
Orkar inte skriva mer detaljerat men era råd har varit goda 🙂
Har surfat omkring här hela dagen och uppdaterat mig lite så
förhoppningsvis borde denna funka 🙂
Spelar bara wow på min nuvarande men det flyter inte som jag vill och mitt gforce4 kort sätter stop för alla försök till bf2 spelande så snart blir det banne mig låsa in sig på rummet och pressa 😛
Känns som man har ganska mycket tid nu efter lumpen 😉
September 27, 2005
Moridin^^ wrote: Jag är väldigt tacksam för alla svar.
Jag bestämde mig att köpa från komplett istället och där köpte jag följande saker.Asus socket 939 moderkort.
Amd xp3200
1024 DDR pc3200
x800GT pci-e
160gb samsung sata HD
Ett chassi 350w (duh?)
en fin liten dvd rw brännare necOrkar inte skriva mer detaljerat men era råd har varit goda 🙂
Har surfat omkring här hela dagen och uppdaterat mig lite så
förhoppningsvis borde denna funka 🙂Spelar bara wow på min nuvarande men det flyter inte som jag vill och mitt gforce4 kort sätter stop för alla försök till bf2 spelande så snart blir det banne mig låsa in sig på rummet och pressa 😛
Känns som man har ganska mycket tid nu efter lumpen 😉
Jo det ser mkt bättre ut, men det skulle vara enklare för oss om du satte ut en budget så vi vet ungefär hur mkt du kan spendera. Då kan vi se om det där är det bästa eller om du kan få mer prestanda för pengarna. Är en färdigbyggd dator ett måste? Behöver du skärm, tgb och mus?
March 23, 2004
Budgeten liger runt 7000 men då behöver datorn inte vara färdigbyggd samt att det inte ingår någon skärm elr tangentbord osv.
Jag surfade runt och kolla bl a dustin komplett och Datorbutiken.
Dataprince är helt ute ur bilden. En polare köpte en burk därifrån nyligen
men han har fortfarande inte fått den efter 2veckor.
Ni får gärna ge mig vidare råd 🙂 Har inte beställt den än men som det ser ut nu så kommer jag nog satsa på ovannämnda komponenter
1 Guest(s)