September 5, 2005
Jag får ett erbjudande nu om en hyrdator med en amd64 processor på 4400+ och ett ATI x850XT(pci-express) grafikkort. Men nu har redan Nvidia släppt sitt nya 7800gtx och Ati släpper inom en snar framtid sin crossfireteknik och ny gpu-kärna. Så jag funderar på att ta erbjudandet nästa år och istället köpa ett agpkort(x800xt) till min nuvarande dator som är en intel 2.53 ghz med 512mb ddr-sdram.
Är det värt att vänta ett år? kommer arbetsminnet och/eller processorn bli flaskhalsar i min nuvarande dator om jag uppgraderar grafiken?
jag har ett 9800Pro just nu från Ati, kommer det bli stor skillnad?
eller ska jag ta det erbjudande jag fått?
October 10, 2002
Processorn i ditt nuvarande system är nog fullt kraftig att orka dra de flesta spel helt utan problem. Dock är det ju allt en fråga om vad som känns bäst. De e inte bästa tillfället att köpa ny dator nu, men de är inte heller bästa tillfälle att köpa dn nästa år.. å ingen vet om de e vettigar nu eller sen att köpa.. de går int att värdera!
Om du inte av intresse för nya kompponenter vill ha dn ny datorn så skulle jag rekomendera att du köper då ett nytt grafikkort (om det känns som att det behövs) å så sir du va som finns sen när 2,5 Ghz börjar kännas allt för seg.
2 Guest(s)