December 27, 2003
i början på denna månad fick jag problem med datorn. trodde det var antingen grafikkortet eller nätdelen, så jag köpte nytt sådant. det var ju fel, visade det sig. processorn var inte trasig visade en felsökning hos Komplett, så jag köpte nytt moderkort. som tyvärr hade för gammalt bios för min processor och jag lyckades inte hitta någon gammal 939:a att flasha med. Så nu har jag nya grejer på G
MSI K9VGM-V AM2
Athlon64 x2 5600+ Windsor 2,8GHz
Corsair XMS2-5400C4 2x1024Mb
Asus Geforce 8800GT 512Mb
Hiper TypeM 580W
Priset, då? Moderkort, processor och minnen kostade ca 2000kr, grafikkortet 2450kr och nätdelen 730kr. strax över 5000kr allt som allt.
Jaja, jag vet att C2D egentligen är det bättre valet ur prestanda synpunkt, och att Phenom är på väg. Men för att få samma prestanda i C2D eller Phenom hade kostat en bra bit över 6000kr. det har jag inte råd med, så det fick bli lite billiga grejer som fanns i lager
ska bli kul att börja pilla på en riktig PC igen. har varit utan dator i nästan en månad, det är ju förfärligt!
December 27, 2003
Jalle64 wrote: Fanns det ingen X2 5000+ Black Edition, den går nämligen att hotta eftersom den är i 65nm och dessutom olåst i multiplen 😛
inte på lager.
samma med 6400 minnena jag funderade på, kommer på lager i mitten på Dec. man kan ju alltid byta upp sig senare, om jag bestämmer mig för att klocka. som ni säger, DDR2 minnen var ju snuskigt billiga. Moderkoret ska inte vara en stark överklockare, så det är inget jag tänker göra än iaf
1 Guest(s)