May 15, 2007
Ska nu köpa en ny maskin, men vet inte vilket grafikkort jag ska välja..
Har inte varit insatt i sånna här prylar på 5år då jag köpte min nuvarande dator. så vänder mig nu till er pros! 😉
Vad tycker ni?..
Ska jag ta ett Sapphire Radeon X1950PRO 256MB ULTIMATE eller Sapphire Radeon X1950XT 256MB?..
Eller ska jag rent av köpa ett GECUBE Radeon X1950PRO 512MB FZ COOL?
Vilket presterar bäst? alla tre korten ligger ju i samma prisklass.
edit: hitta även ett Sapphire Radeon X1950XT 512MB på komplett för samma peng..
October 23, 2005
X1950XT presterar bäst men går du på lite budget så är X1950PRO helt klart mest prisvärt.
Finns för 1220kr på https://www.datorbutiken.com/h.....SAP1950P-2 och det skiljer inte så mycket i prestanda.
Det är onödigt att lägga ut alltför mycket nu på DX9 korten eftersom DX10 kommer alltmer.
February 12, 2003
nvidiaamd wrote: värkar??? Har du ont i ryggen eller??
det ska vara verkar :P:P
BA så du vet! :D:D:D
Dags att börja komma med vettiga inlägg snart...
När vi ändå är inne på det, så använder man ett (1) eller tre (3) utropstecken, frågetecken eller punkter, och i början av meningar har man stora bokstäver (en, 1, stor bokstav, inte två) och i slutet har man punkt.
Skärpning, har du inget vettigare att göra än att påpeka stavfel kan du lika gärna låta bli.
April 13, 2004
Tryffel wrote: Tänkte på en sak till.. har hört att man bör ha ett nätagg på minst 500W om man ska köra geforce 8800 kort.
Har också läst att det skiljer en massa på bra och dåliga märken när det kommer till nätagg.Hur viktigt är det?
Duger ett "ZALMAN NÄTDEL 460W APS SILENT" tro?
Det bör duga ja, men märker du att datorn flippar så kan det vara just nätdedelen 😛
1 Guest(s)