June 9, 2005
hej...
det var ett tag sen jag kollade på nån hårdvaro-nyheter och min bror läser på högskolan och vill köpa en ny datorn som han ska göra 3d grjer i den och använda program som maya och autocad och photoshop.. så jag tänkte att ni kunde hjläpa oss med förslag på en bra dator.. och det ska vara intel-bassserd och en bra 21 skärm crt.. resten får ni avgöra...
budget : 20 000
MVH
BARO
August 13, 2004
Hmm.. Min 21tums crt är rätt bra (för att vara såpass gammal) , och billig var den (500:-)
Sen är ju frågan om du hittar någon :p
February 21, 2003
skulle personligen gå på en dualcore amd64... 2gig minne... 22" samsung crt och ett ati graffe + xp64
typ som det jag har 😉
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 16, 2005
baro wrote: hej...
det var ett tag sen jag kollade på nån hårdvaro-nyheter och min bror läser på högskolan och vill köpa en ny datorn som han ska göra 3d grjer i den och använda program som maya och autocad och photoshop.. så jag tänkte att ni kunde hjläpa oss med förslag på en bra dator.. och det ska vara intel-bassserd och en bra 21 skärm crt.. resten får ni avgöra...
budget : 20 000MVH
BARO
Varför Intel?
AMD är ju bättre på i stort sett allt idag.
Opteron 165 är mitt förslag på processor iaf.
Dualcore med 2Mb cache, mycket prisvärd liten sak.... är du inte intresserad av att överklocka den över huvud taget så är det nog bättre att satsa på den dyraste dualcore processor du får råd med när du val alla andra delar.
1 Guest(s)