June 6, 2006
Tjenare .
Hade nu tänkt mig att jag skulle skaffa mig en ny fläkt till mitt graffe .
Är det så att jag kan klocka mer med ett mer kylt graffe? för mig är det helt tvärstopp vid Core 567 mhz , mer än de så lägger de av när jag spelar .
Så de jag menar är att skulle jag kunna dra det högre med mer kylt kort eller är de bara min GPU som bara inte orkar mer ? För jag har ju sett att ett tex x1800XT har samma kärna R520 som mitt x1800GTO och dom klarar ju mkt högre Core än mitt jag klarar 😛
Men hur som hälst , tips på det absolut bästa fläktkylningen till mitt graffe.
Ett + om den är tyst 🙂
Tack för svar snarast
December 27, 2003
kör själv en Accelero X-2 på mitt X1800GTO, drog ner tempen från ca 55 grader idle till 47 (fläkten på 50%). Låter knappt något alls
har inte klockat något, så jag kan tyvärr inte svara på det. Men R520 ska kunna klara runt 625MHz, men en av anledningarna att just Din kärna inte hamnade på ett XT kan vara att den inte riktigt klarade den hastigheten
August 16, 2004
Zalman VF900-CU, installerade ett sånt på mitt 1800GTO igår, tog fem minuter och det funkar hur bra som helst, lägre temps och avsevärt mycket tystare.
June 6, 2006
Xenomorphed wrote: kör själv en Accelero X-2 på mitt X1800GTO, drog ner tempen från ca 55 grader idle till 47 (fläkten på 50%). Låter knappt något alls
har inte klockat något, så jag kan tyvärr inte svara på det. Men R520 ska kunna klara runt 625MHz, men en av anledningarna att just Din kärna inte hamnade på ett XT kan vara att den inte riktigt klarade den hastigheten
Aja Okej , men kommer jag kunna höja mhz på core om jag har mer kylning ?
Sen vilken fläkt är de som har absolut bästa prestanda , bryr mig inte om den e högljudd 😀 Bara den kyler fint 🙂
April 13, 2004
Testa detta program för överklockning av ditt kort, på min kan man ändra på både coren och minnena + i/o kretsarna 😛
http://www.driverheaven.net/sh.....hp?t=88559
April 13, 2004
Det beror på hur många voltregulatorer du har, helst fem eller sex, har du bara fyra kan du inte höja speciellt mycket, vilka voltregulatorer menar jag? Ja det är de som sitter emellan kylaren och den avlånga kylflänsen för i/o kretsarna lite längre bak på kortet
Jag kan köra tabilt med 1.3V på GPU:n, och minnena höjer jag till 2.10V och den sista till 2.00V, du kan ju testa med 1.250V på GPU:n, och detsamma på resten som jag gjorde 😛
Lycka till! :bgrin:
1 Guest(s)