June 15, 2001
det började så här:
jag fick hem min efterlängtade seagate barracuda 4 60gb 7200rpm.
iaf, sen jag skaffade den har jag fått skumma låsningar och omstarter lite hur som helst. Först fick jag massor med "påbörjar dumpning av fysiskt minne" bilder...okey tänkte jag, nytt minne behövs, köpe ett nytt pqi 256mb pc150 cl2 minne. samma fel....jag börjar ju undra vad det är, då slänger jag in alla minnen igen (512mb sammanlagt) funkar fortfarande som det gör, slänger ut min 15gb ibm 7200rpm, gör en ny partion på ca 8gb på nya disken, installerar win98. Problemet kvarstår, men nu startar datorn även om sig utan anledning, spelar ingen roll om man spelar spel eller bara sitter o surfar och öppnar en ny sida, igår fick jag X antal BSOD's när jag installerade office xp.
Jag behöver hjälp!
ska ju på lan o allt imorrn!
tack på förhand
/Micke
August 4, 2001
June 15, 2001
September 27, 2001
June 15, 2001
bygla den till slave var det första jag gjorde....
funkar ganska bra nu. men jag får typ felmedelanden om att jag inte kan öppna typ winamp för att jag har slut på RAM, men jag har ca 50%fritt? sen så får jag massor med BSOD's helat tiden om allt möjligt. sen kan jag omöjligtr köra cas 2 133mhz med ett minne som är specat till 150mhz cas2.....och mina gamla minnen som alltid pallat cas2 gör det inte heller längre?
nån som kan hjälpa?
1 Guest(s)