April 3, 2001
Jag tänkte köpa mig en ny hårddisk innan min 75GXP 46.1 Gb rasar.
Dessa är alternativen:
1. Köpa en 60GXP och sedan reklamera min gamla, och byta till ännu en 60 GXP för att köra RAID med dessa.
2. Köpa en 60GXP
3. Köpa en annan disk av annat märke. isåfall vilket?
Är 60GXP bättre än föregångaren?
Min rasar antagligen till veckan, så det är dags att bestämma sig. 🙁
December 19, 2000
Min rekommendation vore at köpa helt andra hårdiskar...har sett allt för många IBM diskar rasa...både 75gxp å 60gxp.
rekommenderar å de bestämmdaste att inte köra med dessa.
Prova i stället Maxtor lr Western Digital.
Själv kör jag med Maxtor diskar..å jag är phett nöjd med detta...kommer aldrig att stoppa en IBM disk i burken igen.
Nu finns det säkert dem som kommer att säga att "jag har aldrig haft problem med min IBM disk"....men faktum är det att om man kollar med återförsäljare så procenten återlämnade IBM diskar relaterat till försäljningen ..mycket högre än övriga märken.
Som sagt frågar du mig så säger jag Maxtor.
Lycka till
February 28, 2001
Jag sommarjobbade på ett dataföretag i somras och vi fick in en hel del krashade hårddiskar...
I 9 fall av 10 var det av märket Maxtor... Att IBM använder Maxtor håddiskar i sina budgetdatorer säger en hel del...
I 1 fall av 10 var det IBM, jag såg aldrig några trasiga WD eller Seagate så dem håller jag mig till!
May 24, 2001
Ärligt talat så tror jag inte så mycket på det där med att 75GXP dör hela tiden. Visst, den kanske har lättare för att gå sönder än andra IBM diskar, men att man ser så många som gått sönder beror på att det är extremt många som köpt den disken.
Låter man den bli för varm så är det nästan garanterat att den går sönder, men det gäller ju alla diskar.
Jag och mina polare har totalt köpt 9 st 45 gigs 75GXP och INGA har gått sönder. Nu har vi köpt några 60GXP också.
1 Guest(s)