February 25, 2007
Hejsan!
Blir nog att beställa en skaplig dator strax, så jag undrar om det ska behövas någon ändring ?
http://www.komplett.se/k/shopl.....9D30D6F3DF
Chassi beställer jag från datorbutiken.
MVH
September 3, 2001
Några anmärkningar eller tips eller a... vad du vill:
Välj gärna en dubbel radiator så kan du lägga till grafikkortet till vattenkylningen i framtiden utan att temperaturen går upp betydligt.
Jag har haft rätt så mkt otur med cpu/gpu-block i plexi. Det tenderar att bli sprickor ganska lätt när man drar åt i gängorna eller om man är lite hårdhänt, vilket man i princip måste vara för att det ska bli tätt ordentligt. Så kolla om du kan hitta nåt i metall. Jag använder denna http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=311472
efter att min förra med plexi-top från waterchill gick sönder. Samma sak hände med gpublocket, så nu använder jag motsvarande från zalman också.
Jag är inte helt 100% säker på hur det här med valet av processor är. Men sist jag läste här på forumen så gällde det att man skulle kombinera e4300 med långsamma/billiga minnen och nå rätt så bra resultat, men om man hade bra och snabba minnen kunde man ta 6300 och nå samma resultat fast med högre klockat minne. Så om du inte redan har tänkt på dessa skillnader så uppmanar jag dig att kika nogrannare på alternativen. Du har ju lixom valt rätt så snabba minnen nu.
Tänk på att pumpen redan innehåller en reservoar, så du kanske inte behöver alphacools. Men om du vill ha mer vatten så, kör hårt.
Samsung har en ganska prisvärd hårddisk på 500 gb som ska fungera väldigt bra, kallt och snabbt. Har inte sett prestandajämförelser mellan WDC och samsungen, men det kan vara värt att överväga 100GB extra för en marginell prisökning.
Moderkortet är tokdyrt! Det lär ju vara bra o så 😀 Byggde alldeles nyss en dator med gigabyte 965p DS3 rev 3.3 och det var alldeles underbart stabilt och otroligt lätt överklockat. Den kostar ju runt 1,2k så överväg att byta om du känner att du inte behöver alla extratillbehör som evga 680i erbjuder, eller om du behöver raka av lite på priset.
Sen behöver du bara lite anti-alg vätska så borde du kunna köra hårt ^^ Lite tätnings-band o nipplar också kanske.
ha d !
1 Guest(s)