January 30, 2001
Tänkte köpa en Chieftec TX-10W Scorpio Super MidiTower 340W ATX (AMD&P4 OK). Vad tror folk om den, någon som har en sån?
4*80mm fläktplatser finns.... Sen sitter 2 av fläktplatsern vi moderkortet typ..
Jag vill ha en Miditower låda som har några bra platser för fläktar och som är ganska lätt att jobba i
Tack för alla svar
June 18, 2001
Jag ha en sådan. Dock inte med 340W nätaggregat.
Den är ganska rymlig och smidig. Du kan plocka ut alla hållare du inte använder osv. Dock är fästanordningen för 5,25 tums enheter inte så stabil, ej heller fästena för fläktar. Det är dock godkänt. Jämförelsevis snygg låda också.
April 1, 2001
Jag tycker att Scorpio lådorna är mycket snyggare än Dragon.
Sedan så tycker jag inte heller att skenorna för att fästa 5.25" enheter är det minsta ostabila. De fungerar hur bra som helst och är otroligt smidiga att använda.
Däremot gillar jag inte fläktplatserna i Chieftec´s lådor. De där plastsakerna. För dom vibrerar för mycket och skapar en massa oljud. Dom har jag tagit bort i min låda och justerat fästen och sånt litegrann så nu funkar det bra.
Chieftec är mycket fina lådor. Hade jag köpt en ny låda nu, så hade jag köpt en Chieftec igen. Och då hade det blivit en Scorpio Fulltower.
January 30, 2001
August 19, 2001
Vad snackar ni om? Har ni helt glömt bort Addtronics, särskillt deras modell 7896A. Snacka om det överdrivet bästa chassit! Eller ja, gillar man chassin som erbjuder bäst kylning ås ROCKAR Addtronics 7896A. Snacka om härliga features... Chieftec kan slänga sig i väggen med sina "medeokra" chassin, köp det bästa!
August 22, 2005
On 2001-09-23 21:42, ShadowZ wrote:
Vad snackar ni om? Har ni helt glömt bort Addtronics, särskillt deras modell 7896A. Snacka om det överdrivet bästa chassit! Eller ja, gillar man chassin som erbjuder bäst kylning ås ROCKAR Addtronics 7896A. Snacka om härliga features... Chieftec kan slänga sig i väggen med sina "medeokra" chassin, köp det bästa!
jaha, set kanske är det bästa men det har urusel ljudisolering....
March 4, 2001
On 2001-09-23 20:21, Iceman wrote:
Jag tycker att Scorpio lådorna är mycket snyggare än Dragon.
Sedan så tycker jag inte heller att skenorna för att fästa 5.25" enheter är det minsta ostabila. De fungerar hur bra som helst och är otroligt smidiga att använda.
Däremot gillar jag inte fläktplatserna i Chieftec´s lådor. De där plastsakerna. För dom vibrerar för mycket och skapar en massa oljud. Dom har jag tagit bort i min låda och justerat fästen och sånt litegrann så nu funkar det bra.
Chieftec är mycket fina lådor. Hade jag köpt en ny låda nu, så hade jag köpt en Chieftec igen. Och då hade det blivit en Scorpio Fulltower.
Hum dom vibrerar inte i min låda, du kanske har obalanserade fläktar?
Och till alla som tycker om scorpio (kanske för att dom är vita? ) så finns dragon oxå i vitt
March 4, 2001
On 2001-09-23 21:42, ShadowZ wrote:
Dom måste man ju modda innan man får bra luftflöde, lixom sitter massa onödiga fläktplatser i den lådan...vem vill kyla cd-romerna? 😕
1 Guest(s)