November 2, 2007
Hej, Jag funderar på att köpa ett Lian Li PC-101B
Jag har läst lite om chassit på
http://www.silentpcreview.com/.....page2.html
Tror ni det är bra?
Tyst osv?
Verkar spännande med den inverterade ATX layout 🙂
Vad tror ni jag får för mitt nuvarande Cooler Master Stacker
http://www.datorbutiken.com/se.....STC-T01-SI
Det är i relativt nyskick, bara lite dammigt 🙄
Köpte det för ett år sen.
Varför jag vill ha ett nytt är att mitt nuvarande är dels rätt stort.
Det låter rätt mycket, använde det för en vattenkylning som jag inte längre har/behöver...
Väger en del..
Vad tycker ni, ska jag slå till på Lian Li chassit?
/Tompalaz
November 2, 2007
nvidiaamd wrote: vill du ah ett tyst chassi är det p182 du ska ha 😉
NZXT hsuh är sådär
sonata är också tyst.
men som sagt :P182 är tyst som fan.
Men den är inte lika stilig som Lian Li chassit 😀
Sen är det väl ändå en bit mellan PSU och enheter?
Har ett Hiper 580 nätagg. Inte särskilt långa kablar
https://www.komplett.se/k/ki.a.....sku=320183
January 12, 2007
nvidiaamd wrote: men snäälla fettfläckar?? hut ofta klababr du över hela chassit??
ajg ahde inte tvekat på at köpa p182 pga lacken.
men kolla noga innnan du bestämmer dig. kolla helst i verkligheten.
Jo det e sant det men att se den i verkligheten innan. Dom är mycket snyggare i verkligheten än på bild.
På Dreamhack i vintras så hade dom ett bord med alla olika modeller och dom var lika snygga allihop. hehe
July 14, 2005
Jag har haft ett Lian-Li 602B och senare ett Lian-Li PC-V1000 och tycker väll inte att dom är de mest tysta chassin jag använt, då är den Antec NSK6580 jag har nu mycket tystare.
Men har dom ett specialutvecklat chassi för att vara tyst så kan jag gå i god för deras kvalitet som är "Top Notch".
Men pga. deras skyhöga finish kräver dom mer vård och Aluminium är ju en mjuk metal så man får plocka fram "silkesvantarna"
Dom har ett bredare produktutbud nu en när jag köpte mina och det är ju roligt.
Den model du tittat på verkar ganska liten och som Stackerägare kan utrymmet bli ett nerköp.
/Tid.
November 2, 2007
Tack för alla svar 🙂
Lär väl bli ett Antec P18*
Vad är den stora skillnaden mellan P180 och P182?
Den model du tittat på verkar ganska liten och som Stackerägare kan utrymmet bli ett nerköp.
Letar just efter en mindre låda, för att Stackern är just för stor, nu när jag inte har samma kylning som innan.
Stackern är ju på inget sätt tyst, visst går det väl att fixa men men.
April 24, 2007
jag HAR sett p182 i verkligheten (dock ej inuti) o den var kit fin. dock valde ajg av nån konstig anledning en nine hundred före den.
men jag ahde maxxat priset på annat.
men P182 är mycket bra o jag har inte läst nått direkt dåligt om det. bara problem med stora nätagg. 😉
November 2, 2007
En grej jag funderar på är hur man drar PSU kablarna och om mitt nätaggs kablar kommer nå till moderkortet och enheterna.
Ett P182 är ju lite meningslöst om jag ändå inte kan använda det.
Har som sagt ett Hiper R 580W
June 8, 2001
Tompalaz wrote: En grej jag funderar på är hur man drar PSU kablarna och om mitt nätaggs kablar kommer nå till moderkortet och enheterna.
Ett P182 är ju lite meningslöst om jag ändå inte kan använda det.
Har som sagt ett Hiper R 580W
Går att köpa förlängningskablar. Jag var tvungen att göra det eftersom mitt nätagg är rätt så gammalt idag och har korta kablar.
1 Guest(s)