January 28, 2002
Har en ny bärbar dator som jag inte får internet att fungera på.
Får ett felmeddelande i högra hörnet, nätverksanslutningen fungerar inte eller är begränsad.
Alla (det trådlösa och vanliga) nätverkskort är installerade och funkar som de ska enligt enhetshanteraren.
Internetanslutningen är det inget fel på då den funkar felfritt när jag ansluter andra datorn.
Det som strular kan vara det inbyggda modemet. Det har jag testat att avinstallera och inaktivera men ingen skillnad.
Jag har försökt ändra på det mesta i nätverksinställningarna, inget händer. Har stängt av och satt på brandväggen osv..
Windows XP home edition, det är en fujitsu siemens AMILO modell..
Är det något enkelt som jag har missat?
November 19, 2005
men har du modem eller bredband(adsl)?? för om du har modem så måste man väll instalera nått program från internetleverantören eller?? ja har adsl å ja kör det på 2 datorer med en router å ja behövde bara instalera telias program på den ena datorn. i den andra behövde jag bara sätta i nätverkskabeln å så var jag uppkopplad. 😛
January 28, 2002
jensa_morini wrote: men har du modem eller bredband(adsl)?? för om du har modem så måste man väll instalera nått program från internetleverantören eller?? ja har adsl å ja kör det på 2 datorer med en router å ja behövde bara instalera telias program på den ena datorn. i den andra behövde jag bara sätta i nätverkskabeln å så var jag uppkopplad. 😛
Jag kopplar direkt från modemet till datorn, internet är det som sagt inget fel på då jag sitter just nu på samma lina.
Jag har bara haft en dator ikopplad när jag testat då jag bara har en nätverkskabel.
1 Guest(s)