July 12, 2002
Hej!
Jag har sett att komplett har ett jättebra erbjudande på denna skärmen:
Videoseven 19" LCD E19PS TCO-99 12ms, 800:1, 1280 x 1024
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=WOF
Har någon av er köpt denna skärm?
Är Videoseven något bra märke?
Har ni någon aning om hur lång garanti man har hos tillverkan? Komplett har väl endast 1 år?
Nåja.. tackar för svaren på förhand! Ska försöka söka lite själv också men tänkte att någon här kanske redan vet! 🙂
Mvh // Peter
November 27, 2003
DeoN wrote: [quote=Delph1]Nästan för bra specifikationer?! 😮
//Andreas
Det finns en länk.
Jag såg länken. Det jag tänkte på var kontrastförhållandet och ljusstyrkan.
Odehn wrote: Är väl bara 16.2milj färger, bästa är väl 16,7milj?
Japp.
Jag skulle tro att detta är en av Samsungs TN-paneler som blivit lite tweakad.
//Andreas
July 12, 2002
Delph1 wrote:
Jag såg länken. Det jag tänkte på var kontrastförhållandet och ljusstyrkan.
Jaha, missuppfatta dig lite, ursäkta!
Delph1 wrote:
[quote=Odehn]Är väl bara 16.2milj färger, bästa är väl 16,7milj?
Japp.
Jag skulle tro att detta är en av Samsungs TN-paneler som blivit lite tweakad.
//Andreas
Jag frågar igen! 🙂 Lite mer speciefikt denna gång..
Är 16.2 milj färger mycket sämre än 16.7? Det är väl knappt ens märkbart, eller?
Mvh // Peter
November 27, 2003
DeoN wrote: Jag frågar igen! 🙂 Lite mer speciefikt denna gång..
Är 16.2 milj färger mycket sämre än 16.7? Det är väl knappt ens märkbart, eller?Mvh // Peter
I stort sett nej, men jobbar du med bildbehandling och speciellt foton så märks det och i vissa fall ganska tydligt till och med.
//Andreas
July 12, 2002
Delph1 wrote: [quote=DeoN]Jag frågar igen! 🙂 Lite mer speciefikt denna gång..
Är 16.2 milj färger mycket sämre än 16.7? Det är väl knappt ens märkbart, eller?Mvh // Peter
I stort sett nej, men jobbar du med bildbehandling och speciellt foton så märks det och i vissa fall ganska tydligt till och med.
//Andreas
Okej, då märker inte jag det alltså!
Det blir nog ett köp! 🙂
Tack tack!
March 10, 2003
Jag tycker att det är stor skillnad på 16.2 och 16.7. Det yttrara sig värst i filmer på min ena gamla monitor som bara kör 16.2.
Man ser alla komprimeringsknaster och spel blir vattniga (dvs inga klara mjuka övergångar, typ vattenfärgsmotiv).
Kanske är bättre på denna än min. Men det är fortfarande inte alls bra.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 12, 2002
denstore wrote: En kompis till mig köpte skärmen, och han är supernöjd med den. Han har den bara till spel, så där funkar den bra i alla fall.
Jaha, det låter ju jättebra!
Men vad tycker du Delph1? Finns det någon annan skärm på komplett.se du rekomenderar? Jag läste din guid: "FAQ: Plattskärmen", men jag är ändå ganska osäker på om jag ska köpa denna videoseven?!
19" vill jag ha iaf.
Jag spelar ju inte mycket, men ibland händer det! Har inget grafikkort med DVI så en skärm med DVI kanske är onödigt!
Eller är det så att denna skärm är ett kap? Ska beställa något innan klockan 10:00 imorgon iaf, då hinner jag få det på onsdag!
Mvh // Åeter
July 12, 2002
Delph1 wrote: Den ser väldigt bra ut speciellt med tanke på priset. Ska du ha en klart bättre skärm måste du klättra många tusenlappar så jag tycker nog du ska satsa på denna.
//Andreas
Tackar för ännu ett svar! Det får bli den skärmen! 🙂
Nu ska jag bara bestämma mig vilken hårddisk jag ska köpa också! 🙂
July 12, 2002
Hej!
Jag köpte den där skärmen, men är GRYMT beskviken!
Jag hoppas verkligen att det är en inställningsfråga annars vet jag inte vad jag gör...
När jag startar upp datorn står det "out of range", va jag tror så har det å göra med att skärmen inte kan visa någon bild i den upplösningen eller Hz freqvensen eller liknande! Har jag fel?
Detta Måste gå å lösa... Jag köpte en ny hårddisk samtidigt och tänkt installera windows på den nu, men hur fasen ska jag kunna installera något på den när jag inte ser något?
Ska jag byta mellan skärmarna så fort jag vill in i biosen, det är ju halva datorn innan den startats upp!
Suck...
Hoppas verkligen ni har en lösning på det här!
Mvh // Peter
1 Guest(s)