Ny mobil, runt 1500kr|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny mobil, runt 1500kr
Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 22, 2006 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Funderar på ny mobil nu efter tre år med min Nokia 5100.

Är mest dom här modellerna jag tittat mest på.

Samsung X670 1 790:-

SE K510i 1622 :-

Verkar vara schyssta mobiler båda två, men vad/vilken mobil rekomenderar ni ? Är inte så påläst inom mobiler. Vad är bra/dåligt osv. Det ska vara en GSM kontantkortsmobil. Är nog mest inne på SE mobilen av dom två jag länkat här. Vilken mobil är mest prisvärd i den prisklassen ?

Alla tips uppskattas.

//MVH Blaxxor

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
1070923
August 22, 2006 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

SE mobilerna är klart bäst av alla märken nu för tiden, De är ju de som gör Samsungs vikbara mobiler eller de gör skalen inte elektroniken i dem.

Blaxxor
Member
Medlem
1070928
August 22, 2006 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: SE mobilerna är klart bäst av alla märken nu för tiden, De är ju de som gör Samsungs vikbara mobiler eller de gör skalen inte elektroniken i dem.

Jo kollar man runt bland folk så har ju dom flesta en SE idag. Läst runt lite om K510 och den verkar helt okej faktiskt för det priset. Eller vad säger ni som är lite mer pålästa ? 😛

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1070942
August 22, 2006 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

köp bara inte en SE med joystick... de flesta jag känner som har en SE med joystick har problem med den, jag har haft det på mina två senaste SE.

Blaxxor
Member
Medlem
1070944
August 22, 2006 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornsson wrote: köp bara inte en SE med joystick... de flesta jag känner som har en SE med joystick har problem med den, jag har haft det på mina två senaste SE.

Alltså nästan alla har väl det idag ? Hur sliten blir den då ? Kan man inte styra med den längre eller vad brukar det bli för fel ?

wiero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 830
1070987
August 22, 2006 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle nog satsa på en SE k750i, verkar vara en riktig slitvarg.

Kollade på pricerunner och den ligger på 1995:- som kontantkortstelefon.

Redfaction
Member
Medlem
1070992
August 23, 2006 - 2:54 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornsson wrote: köp bara inte en SE med joystick... de flesta jag känner som har en SE med joystick har problem med den, jag har haft det på mina två senaste SE.

Äh bara att vara försiktig med dem..:) Inget problem egentligen då om den nu skulle pajja så lämnar man bara in den och få en nu joystick. Men köper man en lite dyrare modell så går de fan inte sönder. Värre med Nokia som börjar knaka och låta illa i skal och börjar kännas svampig efter en vecka...

Arne Anka
Member
Medlem
Forum Posts: 2865
1071006
August 23, 2006 - 5:53 am
sp_Permalink sp_Print

Har 4st SE lurar Och har inte haft ett enda problem med joysticken på nån av lurarna Den äldsta är T610 och funkar fortfarande klockrent

EDIT: Tycker wieros förslag låter rätt bra Eftersom man inte kan köra minneskort i K510:an K750:an funkar däremot med 4GB + en hel del annat som är bättre i K750 http://www.gsmarena.com/compar.....hone1=1488

Blaxxor
Member
Medlem
1071093
August 23, 2006 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Har lurat lite på detta och det lutar nu åt en K750i. Köper trotts allt inte mobiltelefon alltför ofta. Tyvärr finns inte mobilen inne hos elgiganten, känns som om det hade varit bra ifall att det krånglar så man kan lämna in den på garanti hos dom. Har mailat dom och väntar på svar om när den kommer in.

Får hoppas den kommer in hos dom igen innan jag ångrar mig 😛

Redfaction
Member
Medlem
1071100
August 23, 2006 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Beställ på nätet, elgiganten tar ju fan flera veckor på sig innan de lagar saker. Deras service är fan skitdålig.

Blaxxor
Member
Medlem
1071105
August 23, 2006 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Beställ på nätet, elgiganten tar ju fan flera veckor på sig innan de lagar saker. Deras service är fan skitdålig.

Jo men jag har inte nån direkt erfarenhet av nätbutiken som säljer mobiltelefoner. Är rädd att det ska bli krångel med ev garantiärenden. Är så lättsamt att kunna lämna in telefonen i butiken istället för att behöva krångla och skicka in den isf :/

Arne Anka
Member
Medlem
1071115
August 23, 2006 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Blaxxor wrote: [quote=Redfaction]Beställ på nätet, elgiganten tar ju fan flera veckor på sig innan de lagar saker. Deras service är fan skitdålig.

Jo men jag har inte nån direkt erfarenhet av nätbutiken som säljer mobiltelefoner. Är rädd att det ska bli krångel med ev garantiärenden. Är så lättsamt att kunna lämna in telefonen i butiken istället för att behöva krångla och skicka in den isf :/

Jag lovar dej att oftast funkar nätbutikerna bättre än elgiganten Jag fick tex vänta över 4månader på en trasig dvdspelare som jag lämnat in på elgiganten Efter ca 2månader var jag där och frågade om reparationen var klar Och fick då svaret att dom hade glömt att skicka den på reparation Det kan man verkligen kalla service

Blaxxor
Member
Medlem
1071120
August 23, 2006 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=Blaxxor][quote=Redfaction]Beställ på nätet, elgiganten tar ju fan flera veckor på sig innan de lagar saker. Deras service är fan skitdålig.

Jag lovar dej att oftast funkar nätbutikerna bättre än elgiganten Jag fick tex vänta över 4månader på en trasig dvdspelare som jag lämnat in på elgiganten Efter ca 2månader var jag där och frågade om reparationen var klar Och fick då svaret att dom hade glömt att skicka den på reparation Det kan man verkligen kalla service

Ja det låter ju iofs inte som någon höjdare. Aldrig köpt mobiltelefon via internet innan. Finns ju företag som bara säljer telefoner via internet, men jag vet ingenting om dom. Funderar på att köpa från Webhallen då en kompis ska köpa grejer därifrån så tänkte lägga in mig i hans beställning. Webhallen vet jag ju är bra sedan innan. Lutar faktiskst åt det. Eller rekomenderar ni någon annan webbutik ?

//MVH Blaxxor

Arne Anka
Member
Medlem
1071126
August 23, 2006 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har beställt från webhallen flera gånger Och det har funkat hur bra som helst Men jag vet att vissa har tyckt dom varit lite sega

Blaxxor
Member
Medlem
1071141
August 23, 2006 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: Jag har beställt från webhallen flera gånger Och det har funkat hur bra som helst Men jag vet att vissa har tyckt dom varit lite sega

Sega eller inte spelar inte så stor roll just nu. Får inte telefonen förrän i nästan vecka ändå. Det är ju ändå Torsdag kväll nu så 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 572
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL