November 3, 2009
Hej
håller på planerar ny moderkortsköp och följer dagligen debatten om dessa nya chip, USB 3.0 och SATA 6GPS och som skulle komma ut nu i senhösten,
Jag har oxå läst articklar om krångel och SATA III inte är så bra osv. dvs. i Negativa termer,
frågan är nu ska jag ha fortsatt tålamod och vänta till dessa har kommit ut, eller? för jag vill som sagt inte behöva köpa nytt på ett tag,
så kanske bäst och ha tålamod.
min andra fråga är, när tror ni dessa kommer ut med någorlunda normala priser, ?
/MVH
November 3, 2009
Lakszen wrote: Vänta med det, du behöver ju inte bara uttagen för högre hastighet utan du behöver ju produkter okså som ska klara av nya gränssnitten.
Det tar ju ett tag okså för att det ska komma produkter som fungerar felfritt.
Jag vet ju att själva produkterna som kommer använda dessa gränssnitt kommer ta ett tag innan de blir standard på marknaden, så det är inga problem, men själva uttagen tänkte jag,
men hur länge tror ni det kommer dröja innan det kommer landa på normala priser för dessa moderkort? ska jag behöva vänta typ till nästa vinter?
June 11, 2001
warzo wrote: Jag skulle säga att det viktigaste är att du har ett moderkort som har en PCI-e x4 port. Då kan du uppdatera dig med ett kontrollerkort när det blir aktuelt för dig att börja införskaffa produkter som utnyttjar bussarna i fråga.
Blir inte outnytjade x16 också lika bra som x4 portar?
October 10, 2002
Sebbe wrote: Blir inte outnytjade x16 också lika bra som x4 portar?
Jo, x16 går lika bra. Men mindre än x4 så blir PCI-e bussen en flaskhals, och då är det ingen ide att ha Sata-6Gbps eller USB3, eftersom datan i slutändan inte kan överföras snabbare än vad PCI-e bussen klarar av.
1 Guest(s)