July 23, 2005
ja som topicen säger så vill jag köpa en ny processorfläkt.. vill att den ska kyla mycke bra eftersom jag ska klocka, men ändå vara hyffsat tyst..
Processorn är en amd 64 3000+ Venice socket s939..
vet inte om ni behövet veta vad det är för moderkort, men det är iaf ett DFI LanParty - Socket 939 - UT Nforce4 SLI-D - Sata / Gblan / Raid / 2x PCI-E..
Ni som kanske har en liknande burk och klockar får gärna säga vad ni tycker =).
pris runt 4-500 kr!
tacksam för alla svar
April 20, 2005
April 20, 2005
ShazaM wrote: [quote=Zmozie]Om du har gott om plats runt om procesorn så skulle nog en Zalman CNPS7700-Cu passa bra, den kostar 450kr på komplett
Vet inte riktigt det än .. Inte fått datorn än
Hehe okej, men jag har för mig att zalman har en lista på sin hemsida där det står vilka moderkort som passar.
January 7, 2003
Zmozie wrote: [quote=ShazaM][quote=Zmozie]Om du har gott om plats runt om procesorn så skulle nog en Zalman CNPS7700-Cu passa bra, den kostar 450kr på komplett
Vet inte riktigt det än .. Inte fått datorn än
Hehe okej, men jag har för mig att zalman har en lista på sin hemsida där det står vilka moderkort som passar.
Har själv en 7700CU och är mycket nöjd. Den är mycket tyst och kyler samtidigt bra. Tror inte du hittar en bättre luftkylning idag, till ett rimligt pris.
August 7, 2003
Pingen wrote: En Boxad räcker långt. Höj bara hastigheten på den.
Hmm... överklockat, boxad kylare & "Hyfsat tyst"???
Nja...
Jag köpte iaf en såndär vanlig artic cooling eller om det freezer som finns lite här och där.
*surfa lite*
Såndär: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=ACC
Den sänkte iaf tempen typ 10 grader i idleläge och 20 under belastning på min 3000+ 754 propp. Mycket bättre än boxed iaf. Den snurrar i princip aldrig faktiskt om jag inte belastar maskinen med att koda filmer eller nåt krävande spel (kör med cool& quiet)
(men jag överklockar inte)
1 Guest(s)