Marinus wrote: DB har dom ju inte i lagret så du kan trycka hur mycket du vill
"Preliminärt 2007-10-31" dvs på onsdag.
Finns andra också, men Leadtekkortet är ett av de billigaste där..
Kan tänka mej att priset höjs när dom kommit in.. Brukar kunna vara så..
Men i slutänden är det ju ett personligt avgörande och gissande hur man vill chansa att göra.
*Funderar fortfarande*
Har man brådis och har Gainward som favorit så finns det i lager hos komplett: http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=342050
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 27, 2003
herregud vad seeeega leveranserna är till svenska butiker.
I söndags lade jag en order på ett Sparkle 8800GT 512Mb på Datorbutiken. Preliminär leverans: 11-05. sen ändrat till 11-07 (idag), men det känns bara som att den kommer att ändras igen. Har även en order på Komplett (Asus), "Bekfräftat 10st 11-09" (Fredag). om DB inte kommer idag avbeställer jag den och väntar på Komplett, som är ca 400kr dyrare totat 🙁 och man får inget godis med!
Men risken finns alltid att alla som beställt från Komplett inte kommer få sina kort, då dessa verkar sälja utav helvete!
December 27, 2003
nu har de skickat iväg kortet.
Om ni funderar på att köpa ett GT, vänta inte tills någon butik får in i lager, de bokas upp flera dagar innan. Hade jag väntat tills Komplett fick in i lager (idag), hade jag missat, eftersom de sista korten bokades redan i onsdags!
Nästa batch GT kort ser ut att hamna hos DB, de har Sparkle och Leadtek inkommande (Preliminärt idag, men innan var det 5/11 och 7/11 så räkna med flera förseningar)
August 8, 2003
Jag har lagt en beställning på ett leadtek(med andra grejer för ny dator) tidigt idag och de sköt upp tiden till 13:e på eftermiddan idag så jag är inte direkt spänd på att det ska komma snabbt. Lär nog dröja ett tag men det spelar inte så stor roll.
Skulle vara kul om man har chansen att få se test på dem nya från ati och amds nya prollar innan de skickar iväg sakerna. Så att man skulle ha chans att beställa om eller rent av avboka om priserna förändras eller om de nya grejerna mot alla odds skulle vara bättre rent prismässigt.
Mvh David
August 8, 2003
Såg idag på morgonen att msi har lanserat ett OC kort som säljes på db billigare än de andra korten. Inte för att jag tror att det kommer vara billigare speciellt länge och att pengarna spelar roll men jag ändrade min order till msi kortet från leadtek så fort jag kunde.
Jag bryr mig inte alls om kön, den dåliga köplatsen jag ändå hade var ju inte gammal. OC kortet tror jag har större potential att kunna klockas högre. Desstutom så är det nästan lite bra att det dröjer för som sagt är det kul och lugnande att se när ati och amd kommer med ingenting ;). Vilket jag tror är fallet. Men vem vet det kanske är ett bättre köp och då kan man ju beställa om.
Inget ont mot ati eller amd. De har varit det bästa valet länge länge och jag tar inga sidor utan går på det som är mest prisvärt för de pengar som jag vill lägga ut.
Mvh David
August 8, 2003
Mjo förmodligen ;). Hur jag tänker är att dem korten som Msi säljer som oc måste klara 660 i stock medans alla andra 600 (för att inte nämna minnes och shader). Har jag fel när jag tror att dem testar korten innan de skeppar ut dem?
Har läst om folk som knappt kan klocka dem överhuvudtaget. Inte så många dock och en del som inte ens kan klocka upp till 660. Be mig inte om länkar för jag har läst runt en hel del så jag kan ärligt talat inte säga vart jag får det ifrån. Men det är nog mer tur om man får ett riktigt monster eller ett måndagsexemplar. Jag kände bara att det var ett smart drag. Vi får se ;).
Mvh David
January 4, 2005
ja fick mitt Gainward kort i Fredags har överklcokat det till 700 Mhz och 2000Mhz med medföljande programmet Runt 65-72 C under full loud med 50% på fläkten kör jag på full hastighet låter fläkten som rena tornadon men kyler garanterat kortet fullt ut.
piskar 8800GTX i flera tester jag gjort. Hail for Nvidia _o_
Driver kortet med Corsair 450 Watt.
Resten e Quadcore 2 Duo 2 2.4Ghz 8 MB cache, 2x2 GB PC-8500, 3x 500 GB Samsung s-ataII 2.
Funkar driva fint, dock är endast grafikkortet överklockad inte resten av systemet.
4 Guest(s)