October 14, 2010
Hej!
Är så att jag tänkt skaffa en till fläkt till min Antec Kühler H2O 620. Har en Cooler Master Turbine Master på baksidan nu men har tänkt skaffa en till att ha på framsidan. Frågan är då vilken? Funderar på ett par olika.
Noctua NF-P12 1300
Noctua NF-P12 120mm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Cougar Vortex CF-V12S
Compucase Cougar Vortex CF-V12S 120mm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Corsair Air series SP120, Quiet edition
Corsair Air Series SP120 Quiet Twin 120mm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm
Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450rpm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Jag tänkte även skaffa en fläkt till fronten. Men där kan man kanske ta något enklare? Någon av dessa kanske?
Arctic Cooling F12 Pro PWM
Arctic F12 Pro PWM 120mm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Fractal Design 120mm Silent Series
Fractal Design Silent Series 120mm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Nexus 120mm
Nexus Real Silent 120mm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information
Vad tycker ni man ska välja?
Tack på förhand!
April 16, 2012
January 19, 2003
Tyckte att Corsairs Air-serie såg väldigt intressant ut när jag läste recensionen här på NH, då de har speciella fläktar med högt statiskt tryck för att monteras på just radiatorer eller tätare kylflänsar.
October 14, 2010
Hoggaforfan;1281623 wrote: Köp 2 likadana och sätt på kylaren sen ta Cooler mastern i fronten.
Noctua och Scythe är väl ryktesmässigt bäst fläktar tror jag men jag vet inget bestämt
Nexusen vill jag minnas är ingen höjdare. Derans oranga fläkt var dock supertyst
Imlal;1281625 wrote: Tyckte att Corsairs Air-serie såg väldigt intressant ut när jag läste recensionen här på NH, då de har speciella fläktar med högt statiskt tryck för att monteras på just radiatorer eller tätare kylflänsar.
Tack för era svar Hoggaforfan och Imlal! 🙂
Corsair Air-serie ser bra ut. Där finns inte så många recensioner på dom men de verkar fått bra betyg av dom som testat dom. Man kan köpa ett Twin-Pack med två stycken SP fläktar. Då kan man montera dom på den slutna vattenkylningen och köra Cooler Master Turbine Master i fronten av chassit.
October 14, 2010
lindén;1281646 wrote: Här finns en recension Overclock3D :: Review :: Corsair Air Series Fans Review SP120 AF120 Review :: Introduction & Specifications
Tack för länken lindén! 🙂 De verkar väldigt bra. Har beställt twinpack av SP120 modellen.
1 Guest(s)