June 7, 2005
hej gubbs.
Jag uppgraderade min dator häromdagen. Min nya burk har numera ett HIS digital Iceq3 ATI Radeon X1950XT, ett Asus M2N-SLI Deluxe moderkort, ett Hiper Type-r 580Watt aggregat och en Athlon X2 4200+ CPU.
Efter monteringen så började jag fippla med windows. Jag beslutade att återställa en backup av mitt tidigare OS via Norton Ghost. Mitt förra moderkort var ett Asus med Nforce 4. (nya är Nforce 570 utifall det är rellevant).
Jag vågar inte påstå att omställningen har varit lyckad. Mitt ljudkort står endast som "PCi-device" som Windows XP av någon anledning inte kan installera trots att det gick på förra burken.
Mitt nya grafikkort vägrar att köra några spel alls. Desktop funkar fint (jag skriver detta från nya burken)..Catalyst Control Center med dess test-inställningar för att kolla Anti-aliasing, anistropic (och så vidare) visar upp animation med full glans.
Men försöker jag lira Half-Life 2 så antingen fryser den eller så blir det total grafisk korrumption. Spelet Prey blir det likadant.
Jag har dragit två separata strömsladdar från mitt 580Watt aggregat till grafik-kortet (som kräver två stycken sladdar) så det är ingen krypström som försvinner nånstans.
Jag har prövat att installera senaste Nforce-drivrutiner och jag har senaste ATI Drivrutiner och Catalyst. DirectX och Windows Net. borde vara det senaste eftersom jag hade det tidigare.
Några råd? Tack på förhand.
*Edit*
Jag har ej överklockat grafikkortet eller minne eller CPU.
June 7, 2005
CameL_ToE wrote: Hej har du lagt in nya mobodrivizar ?
Mobo? Motherboard?
Jag har nog inte laddat ner dom senaste chipset drivrutiner tror jag. Jag håller på att ladda ner dom medans jag skriver detta, men Asus websajter har 100% värdelösa nedladdnings-hastigheter. 12 kb/sekund.
Just ja, har just testat att köra film på datorn och det funkar fin-fint. Inga krasher eller korruption.
June 7, 2005
Ok guys and grabbs så här verkar det vara:
Jag nämnde att jag hade en PCI-E kabel med två stycken kontakter ipluggad i mitt kort..Jag upptäckte just att mitt NätAgg hade en special designad port för just en PCI-E kontakt, fast med enbart EN kontakt. Jag bytte kabeln och voila!
Av någon anledning, i samma veva så började mitt ljudkort att fungera..Nåväl, det funkar nu. Tack för hjälp. 🙂
May 5, 2004
Kör om windows ingen, kör inge norton spök grej.
Innan du gör det så ladda ner Chipset drivaran från nvidia, och atis drivare. eventuellt andra drivare du behöver efter installen.
Känns som det är mycke gammla drivare o settings från din förra install som keffar till det.
Så formatera om C: in med nytt windows, installera drivare etc.
Så ska du se att det kommer fungera mycke bättre.
December 17, 2006
Tja! jag har haft exakt samma bekymmer fast med ett Palit ATI Radeon x1600pro och jag blev inte klok på skiten men efter MÅNGA ominstallationer så funkar d till slut 🙂
Min lösning låg i att jag ist för att inst drivrutiner & catalyst osv från skivan som medföjer så gick jag in på tillverkarens sida och laddade ner drivisarna och gammla ati control panel & vipps så funkar allt klockrent
Hoppas att detta är till någon hjälp
1 Guest(s)