May 31, 2004
Tänkte fråga en sak..
Om jag fick helt nya minne idag och jag tänker sätta in de.. men fråga är kanske dum för er... men för mig en vanligt fråga. jag satt på timming innan på mina gamla.. och undrar om de timmings kommer stanna kvar på moderkort... alltså om jag måste ta reset på moderkort?! hoppas att ni förstå var jag menar
August 6, 2004
Kan sno tråden och skriva vidare istället för att skapa en ny.... ska köpa mer minne. Tänkte att jag byter ut min crucial 512 mb pc3200 cl2.5 sticka mot 2*512 mb corsair xms pc3200.
Dessa: http://www.webhallen.com/prod......p?id=42420
Tror ni att jag kommer märka stor skillnad?
Är detta bra minnen för priset? Jag kommer ju att få kanske 300 för mitt gammla, så jag lägger kanske ut 1100 kronor totalt.
Mvh. Jakob[/url]
August 16, 2003
stor är väl att ta i, några % eller det beror ju på hur mycket du klockar dom, för att dom klockar nog bättre också, men om vi säger att du vinner 6% prestanda så är det kanske inte märkbart, bara att du ser att siffrorna på ett test resultat blir högre, skulle själv inte kalla det för stor skillnad, men det blir en skillnad 😉
April 13, 2004
nobody wrote: ok, men i spel som doom 3, märker jag att det tex. går att ha liiite högre inställningar?
Beroende på vad du har för system kanske du vinner mellan 2-4fps, så vill du lägga den kostnaden/jobbet på det så gör det, för du har väl redan bestämt dig eller hur 😀 😎
July 14, 2003
Man köper ju minnen för att få lägre CAS så att dom svarar snabbare, det påverkar dock inte spelprestanda speciellt mycket, däremot kan det kanske ge en boost vid övrigt användande. Dessutom bör du kunnde överklocka högre och därav också få lite bättre allmän prestanda. Dock så tror jag inte att skillnaden blir revolutionerande direkt...
1 Guest(s)