June 18, 2001
iNTELs senaste prissättning av CPU'er efter att 2,8GHz debuterade.
http://news.com.com/2100-1001-.....tag=fd_top
P4-2,4GHz mer än halverades i pris!
Det känns som AMD inte riktigt hänger med i Pris/Prestanda för tillfället heller!
June 18, 2001
Enligt seden så brukar det det vara först 2-3 veckor efter.
Notera att dessa priser är vid köp av 1000st, d.v.s för grossister såsom SMG, C2000, INGRAM.
Sverige är inte särskilt dyrt på prylar, det är i stort sett endast USA och Japan som är billigare, men detta är p.g.a att deras marknader helt enkelt är större.
Tyskland är ju knappt billigare idag ens.
Men visst jag är för en moms sänkning, varför skall böcker ha en 6%ig moms när inte datorprylar inte har det! Jag läser inte böcker och känner mig väldigt illa behandlad då allt det jag sysslar med har 25%ig moms!
Sänk momsen till typ 15% iaf!
Bara det inte blir en politik tråd nu! 🙂
December 2, 2001
stormaz wrote: Nog är det hög skatt alltid.... 25% moms på varenda datarpyl som är lagligt importerad....
Hehe känns skönt att inte ha betalt skatt på sina datordelar 😀
Finns en laglig väg att komma undan den oxå, Beställa via företag 😀
Men det e klart! Skulle moderaterna komma till makten skulle nog priserna bli betydligt bättre ---> Moderat <-----
December 2, 2001
oxygenial wrote:
Men visst jag är för en moms sänkning, varför skall böcker ha en 6%ig moms när inte datorprylar inte har det! Jag läser inte böcker och känner mig väldigt illa behandlad då allt det jag sysslar med har 25%ig moms!
Håller fan fullt med dig!!! har aldirg köpt en ända bok i hela mitt liv så, varför ska vissa intresseområden prioriteras mer än andra!!!?? 😕
March 15, 2002
YemanCool wrote: [quote=oxygenial] Men visst jag är för en moms sänkning, varför skall böcker ha en 6%ig moms när inte datorprylar inte har det! Jag läser inte böcker och känner mig väldigt illa behandlad då allt det jag sysslar med har 25%ig moms!
Håller fan fullt med dig!!! har aldirg köpt en ända bok i hela mitt liv så, varför ska vissa intresseområden prioriteras mer än andra!!!?? 😕
varför? e man smart så köper man EX moms 😀
July 18, 2001
Tror argumenten för att sänka bokmomsen var helt andra än att många läser böcker. Mig veterligen var det eftersom samhället i stort skulle tjäna på att ha mer "belästa" människor.
Nu tycker ju inte jag att man blir helt dum i huvet av att veta mkt om datorer och hårdvara, snarare tvärtom, så ovanstående borde ju gälla för datorer och en hel del annat också.
August 14, 2002
För er som vill ha lägre skatt så kan jag meddela att (m) har i snitt höjt kommunalskatten med 33öre i de kommuner de styrt. (s) har i snitt höjt kommunalskatten med 14öre.
Datorer har redan idag en explotionsartad utveckling och om momsen skulle sänkas från 25% till 15% på datordelar så skulle vi få yttligare problem med tex. fler unga som sitter stilla. Vi har redan stora och växande problem idag med överviktiga barn! Detta skulle dessutom medföra att vi skulle behöva göra stora nedskärningar. Vad är viktigast att vi kan erbjuda bra utbildning och vård lr att din prolle ska vara lite billigare?
Angående bredband så kommer den utvecklingen nå ut där det finns tillräckligt med intresse och företagen har möjlighet att göra en vinst.
Akta er för att bråka på staten, dom kanske gör som grekerna :bgrin:
2 Guest(s)