March 4, 2002
Nja jag vet inte det.. men om du vill satsa på ett p4 och gardera dig för framtiden för du satsa på ett mobo (moderkort) med 533 i fsb och gärna ska det finnas AGP 8x MEN det viktigaste är att satsa på ett intel chip.. inte SIS för det suger fett 🙂 det har en polare lärt mig 🙂
Sen är det alltid trevligt med ATA 133 så du får fullt ut av dom nyaste hårddiskarna..
Inbyggt LAN (Local Area Network) är också trevligt om du har bredband eller ADSL men absolut inget krav..
Inbyggt ljud ex AC'97 kan också vara bra om du inte vill satsa på ett 5.1 system eller inte kräver det bästa ljudkortet som finns
Hoppas Det Hjälpte 🙂
July 21, 2001
Lukascool wrote: Nja jag vet inte det.. men om du vill satsa på ett p4 och gardera dig för framtiden för du satsa på ett mobo (moderkort) med 533 i fsb och gärna ska det finnas AGP 8x MEN det viktigaste är att satsa på ett intel chip.. inte SIS för det suger fett 🙂 det har en polare lärt mig 🙂
Sen är det alltid trevligt med ATA 133 så du får fullt ut av dom nyaste hårddiskarna..
Inbyggt LAN (Local Area Network) är också trevligt om du har bredband eller ADSL men absolut inget krav..
Inbyggt ljud ex AC'97 kan också vara bra om du inte vill satsa på ett 5.1 system eller inte kräver det bästa ljudkortet som finns
Hoppas Det Hjälpte 🙂
vill bara tillägga att SiS suger inte i jämnförelse med Intel....visst presterar Intel´s chipset lite bättre men SiS suger absolut inte, så din polare kan ta o köra upp nånting nånstans där de inte hör hemma 😀
ATA-133 stöds endast av maxtor.....tror inte det komemr att bli någon standard då Serial-ATA ligger och lurar bakom hörnet.
Inbyggt ljud....de e alltid en fråga om vad man kräver....på mitt asus p4s533 så har jag ett inbyggt ljudkort som duger alldeles utmärkt för mej....men jag använder SB Audigy för jag fick det oerhört billigt 😉
Inbyggt Lan e ju något som alltid passar utmärkt om man inte har krav på 1Gbit nätverk
December 2, 2001
Ärligt talat så tror jag inte de spelar någon större roll vilket chips man har på sitt moderkort, de är marginella skilnader som aldirg vi märker mycket av. Själv har jag AMD 760MPX Chipset och jag kan inte påstå att de är smäre än min polare som har VIA.
Se gärna till att få funktioner som raid, ata 133 AGP 8x på ditt moderkort för att gardera inför framtiden.
Intregerade ljud och nätverkskort burkar jag försöka undvia eftersom de lätt i framtiden kan bli probelm med drivrutiner till dom enheterna som drar ut på tiden osv. och de fungerar aldig bra att ha en massa oinstallerade enheter som ligger och spökar! Näe satsa du på på något billigt SB ljudkort, typ 1024 eller nått. Näterkskort kostar ca 200kr av märket 3com som ger bra support.
2 Guest(s)