December 26, 2006
Hej
Jag är inte direkt "inne" i datorvärlden så frågan kommer nog vara ganska lätt att besvara 😉
Vilken storlek på primärminnet är att föredra? Funderar på 2048mb eller 4096mb. (Om det ens är relevant så har jag ofta flera program igång samtidigt och jag spelar ganska mycket dataspel.)
Är det dessutom något annat man bör tänka på vad gäller dessa primärminnen?
/Tack på förhand
December 26, 2006
Glömde,
Datorn jag tänker på ska ha en Inte Core 2 Duo processor.
Är det någon större skillnad på E6400, E6600 och E6700?
(Det är mellan dessa jag väljer, valet baseras ju inte bara på prestanda utan även priset, så frågan är väl egentligen vilken modell som är mest prisvärd)
December 22, 2006
Är inget proffs på detta själv men det borde inte vara mer än just Mhz som skiljer dom. Är samma typ av processorer med lika mycket cache etc så jag hade nog sagt att E6600 är bästa köpet.
Möjligen E6400 om man vill snåla lite till. Steget mellan E6600 och E6700 är dock väldigt stort. För stort prismässigt för att motivera ett köp av E6700 i din sits. För 2000:- mer får du bara 0,27Ghz extra att flasha med.
Är det mer som skiljer dessa processorer åt så rätta mig gärna 😛
February 17, 2004
gzek wrote: Är inget proffs på detta själv men det borde inte vara mer än just Mhz som skiljer dom. Är samma typ av processorer med lika mycket cache etc så jag hade nog sagt att E6600 är bästa köpet.
Möjligen E6400 om man vill snåla lite till. Steget mellan E6600 och E6700 är dock väldigt stort. För stort prismässigt för att motivera ett köp av E6700 i din sits. För 2000:- mer får du bara 0,27Ghz extra att flasha med.Är det mer som skiljer dessa processorer åt så rätta mig gärna 😛
Eller en E6300 som du klockar upp i framtiden. Om du nu inte ska använda program/spel (filmredigering, FS-X, 3D modellering etc) som kräver processorkraft finns ingen anledning att betala dyrt för en processor. Men tänk då på att skaffa ett bra moderkort och bra kylning om du nu ska klocka i framtiden!
/Dani
1 Guest(s)